دختر داعشی را به خانه اش در انگلیس راه ندادند/ او بدون وطن مانده !

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن, با شکست داعش در عراق و سوریه، بازگشت داعشی‌های انگلیسی تبار موجی از نگرانی‌ها را در این کشور ایجاد کرده است.

دولت انگلیس اعلام کرده است حدود سه هزار افراطی و مظنون به فعالیت‌های تروریستی را زیر نظر دارد. با این حال انگلیس در دو سال اخیر با سلسله اقدامات تروریستی در شهر‌های این کشور به ویژه پایتخت مواجه شد که صد‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

شمیمه بیگم یکی از نوجوانانی است که به همراه دو دختر دیگر حدود پنج سال پیش از دبیرستانی در شرق لندن و از راه فرودگاه گتویک لندن به ترکیه و از آنجا به صفوف داعش در سوریه پیوست.

او سال گذشته و پس از شکست داعش خواست به انگلیس بازگردد که نه تنها به او چنین اجازه‌ای داده نشد بلکه تابعیت وی نیز سلب شد.

وکیل خانواده این دختر با انتقاد از این اقدام دولت انگلیس آن را غیر قانونی و مغایر با اصول پذیرفته شده می‌دانند که موجب شده است وی بی وطن شود.

گفته شده این دختر در انگلیس به دنیا آمده و بزرگ شده است، اما دولت انگلیس می‌گوید با توجه به اینکه مادر این دختر تابعیت بنگلادش را دارد می‌تواند توسط مادرش تابعیت بنگلادشی بگیرد و با سلب تابعیت او بی وطن نمی‌شود.

این در حالی است که دولت بنگلادش با رد اظهارات مقامات انگلیس تاکید کرده است حاضر نیست برای این دختر گذرنامه بنگلادشی صادر کند.

وکلا می‌گویند دولت زمانی می‌تواند تابعیت یک فرد را در انگلیس لغو کند که وی تابعیت مضاعف داشته باشد و در باره این دختر با توجه اینکه تابعیت کشور دیگری را ندارد سلب تابعیت وی قانونی نیست.

این انگلیسی بنگلادشی تبار پیوسته به داعش در سوریه با یک مرد هلندی عضو داعش ازدواج کرده است.

شمیمه بیست ساله که پس از شکست داعش در اردوگاه محل نگهداری تروریست‌ها در سوریه به سر می‌برد دو فرزندش را سقط کرده است.

اما وقتی فرزند سومش که نوزاد چهار ماهه بود دچار عارضه سینه پهلو شد، شمیمه به علت نبود امکانات درمانی و برای نجات جان فرزندش درخواست بازگشت به انگلیس را ارائه کرد، اما دولت انگلیس این درخواست وی را نپذیرفت و نوزاد وی جان باخت.

اکنون دادگاه انگلیس هم با تایید اقدام دولت، اجازه نداد دختر انگلیسی پیوسته به گروهک تروریستی داعش به انگلیس بازگردد.

پلیس انگلیس می‌گوید: 224 نفر به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های مرتبط با تروریسم، در زندان‌های انگلیس به سر می‌برند که بیشتر آنان (۱۷۳ نفر) از اسلام گرایان افراطی و 38 نفر نیز از گروه‌های راست افراطی و نژاد پرستند.

پیش‌تر مقامات پلیس انگلیس از اینکه سه هزار مظنون به فعالیت‌های تروریستی در این کشور حضور دارند ابراز نگرانی کرده اند.

گزارش‌های منتشر شده در انگلیس از پیوستن بیش از هشت هزار نفر از اتباع اروپایی به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه حکایت می‌کند و اکنون بازگشت آنان به خانه چالش عمده این دولت هاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟