به گزارش رکنا، هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنج شنبه اعلام کرد پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا شفاف عمل می‌کند و جامعه جهانی نباید شایعات دروغین درباره این ویروس را مورد توجه قرار دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما به برخی شایعات و دروغ‌ها درباره شیوع این ویروس پرداختیم که از خود این ویروس بدتر هستند. احتمالا می‌دانید که دبیر کل سازمان بهداشت جهانی نیز اخیرا اعلام کرد که امیدوار است همه کشور‌ها این شایعات را نادیده گرفته و از انتشار آن‌ها جلوگیری کنند.

این مقام وزارت خارجه چین افزود در برخی کشور‌ها مقامات تلاش‌هایی را برای پاسخگو بودن افراد در خصوص انتشار شایعات جعلی صورت دادند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد نگرش مسئولانه شفاف و باز پکن و همچنین اقدامات تعیین کننده و جدی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا از سوی کل جامعه بین المللی به تائید رسیده است.

در پی گسترش ویروس کرونا برخی رسانه‌های دنیا اعلام کردند که چین تعمدا از گزارش کامل مربوط به تلفات و موارد ابتلا به کرونا خودداری می‌کند. یکی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد از ابتدای شیوع این بیماری گزارش بسیار ضعیفی درباره آن ارائه شده است.

ویروس کرونا که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) سال گذشته میلادی در شهر ووهان مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت و از آن زمان تاکنون در بیش از ۲۰ کشور جهان منتشر شده است. شیوع ویروس مهلک کرونا در چین این کشور را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است. این کشور عملا قرنطینه شده است و با سایر کشور‌ها ارتباطی ندارد.

این ویروس تاکنون ۵۶۳ نفر را به کام مرگ کشانده است و بیش از ۲۰ هزار نفر به آن آلوده شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟