اردوغان: هر دستی که به قدس دراز شود را قطع می‌کنیم

به گزارش رکنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) در واکنش به طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن»، گفت: قدس خط قرمز آنکارا است.

اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت‌وتوسعه، توضیح داد: «هدف طرح جدید آمریکایی، بلعیدن قدس است و ما به هیچ شکلی آن را نمی‌پذیریم. برای ما، قدس خط قرمز است و هر دستی که به مسجد الاقصی دراز شود را قطع می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با انتقاد از کشور‌های عربی که در برابر این طرح آمریکایی سکوت کرده یا حتی از آن استقبال کردند، گفت: «اگر عربستان سعودی الان به زبان نیاید، پس کی سخن خواهد گفت؟ دستان خیانت‌کاری که برای طرح ترامپ کف زدند، به حساب اعمالشان رسیدگی خواهد شد».

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه اگر قدس به صهیونیست‌ها واگذار شود، تمام جهان فرو خواهد ریخت، اظهار داشت: «ما [قدس]را به دست اسرائیل وا نمی‌گذاریم. ما اجازه نمی‌دهیم فلسطینی‌ها در سرزمین مادری خود به بردگی گرفته شوند».

اردوغان ضمن اشاره به مخالفت ترکیه با راضی کردن فلسطینی‌ها به پذیرش طرح معامله قرن، تصریح کرد: «نمی‌توان طرح جدید آمریکایی‌ها را پذیرفت، اما با این حال برخی کشور‌های عربی آن را پذیرفتند که خیانت است».

وی با بیان اینکه با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس درباره معامله قرن گفتگو خواهد کرد، افزود: «ما به تاسیس دو دولت همسایه (راهکار دو دولتی) اعتقاد داریم، فلسطین و اسرائیل».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟