رئیس‌جمهور تونس: معامله قرن آمریکا، ظلم قرن است

به گزارش رکنا، «قیس سعید»، رئیس جمهور تونس نیز به جمع مخالفان طرح سازش تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن پیوست و آن را ظلم قرن توصیف کرد.

او شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «آنچه که معامله قرن خوانده می‌شود، نه عادی‌سازی روابط با اسرائیل که خیانت بزرگ و ظلم قرن است».

رئیس جمهور تونس این طرح ضد فلسطینی را مردود دانست و گفت: «فلسطین مِلک نیست که بتوان آن را خرید و فروش کرد». او گفت که مردم تونس از بیانیه‌های وزارت خارجه تونس در مورد مسئله فلسطین خسته شده‌اند و شخصاً از این بیانیه‌ها راضی نیست.

قیس سعید در مورد زمان رونمایی از معامله قرن نیز گفت که این طرح بیانگر «فرهنگ تسلیم و شکستی» است که بر جامعه عربی چنبره زده است.

پیش از رئیس‌جمهور تونس، پارلمان این کشور و حزب النهضه نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای معامله قرن را محکوم و خواستار لغو آن شدند.

رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه این هفتهطی نشستی به همراه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح تحمیلی، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟