آغاز جلسه پارلمان عراق درباره حضور آمریکا

به گزارش رکنا، به دنبال جنایت های اخیر نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه های الحشد الشعبی در القائم و شهادت سرداران حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی این کشور تبدیل شده است.

در حمله یکشنبه شب هفته گذشته آمریکا به مقرر گردان های حزب الله از نیروهای زیر مجموعه الحشد الشعبی در منطقه القائم (واقع در استان الانبار) حدود ۸۰ نفر از اعضای حزب الله شهید یا زخمی شدند.

رژیم تروریست آمریکا بدون ارائه هیچ مدرک و سندی حتی بدون تحقیق و بررسی، گردان های حزب الله را مسوول حمله راکتی ششم دی ماه جاری به پایگاه K۱ کرکوک مقرر نیروهای این کشور دانست.

آمریکا مدعی شد در این حمله یک پیمانکار آمریکایی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند این در حالی بود که نه نام پیمانکار و نیز زخمی های این حمله تاکنون منتشر نشده است.

از سوی دیگر، گردان های حزب الله با صدور بیانیه این اتهام آمریکا را بشدت رد کردند.

بسیاری از کارشناسان سیاسی و نظامی عراقی بر این باورند که داعش مسوول اصلی حمله به پایگاه K۱ کرکوک بود.

دو فراکسیون عمده فتح و سائرون روز گذشته در بیانیه ای اعلام کردند همه تلاش خود را برای تصویب قانون اخراج نیروهای نظامی آمریکا از عراق در نشست روز یکشنبه مجلس به کار خواهند بست.

فرماندهی عملیات ویژه گردان‌های حزب الله عراق شنبه شب از نیروهای نظامی این کشور خواست تا به پایگاه‌هایی که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند، نزدیک نشوند.

گردان های حزب الله عراق از نیروهای نظامی این کشور خواست از بعد از ظهر یکشنبه تا شعاع یک کیلومتری از پایگاه های آمریکایی دور شوند.

این گروه همچنین تاکید کرد که فرماندهان نیروهای امنیتی و نظامی عراق نباید اجازه دهند که نیروهایشان سپر انسانی برای مهاجمان شوند.

گردان های حزب الله یکی از مهمترین گروه‌های سیاسی و پارلمانی عراق است که به شدت خواستار تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی از کشور است.

منبع: ایرنا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟