به گزارش رکنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش با ارسال پیامی در صفحه توئیترش از استیضاح خود در مجلس نمایندگان آمریکا انتقاد کرد.

وی در پیام خود نوشت: همه آنچه از پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان {آمریکا} و سناتور شومر می‌بینیم، از این حکایت دارد که آن‌ها تردید جدی دارند که شواهدی که تاکنون ارائه کرده‌اند به اندازه کافی خوب بوده باشد و به شکل بسیار فوری، به دنبال یافتن شواهد بیشتر هستند. تنها راه کارساز بودن این روش، ایجاد نوعی فشار {در افکار} عمومی برای مطالبه شاهدان بیشتر است؛ اما «میچ مک کانل» {رئیس اکثریت جمهوریخواه در سنا} آراء لازم را در اختیار دارد و می‌تواند این محاکمه { مرتبط با استیضاح ترامپ} را هر طور می‌خواهد پیش ببرد.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه گذشته سرانجام طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد. وی با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست.

پس از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا که در اختیار اکثریت دموکرات است، حال مجلس سنا که در اختیار جمهوریخواهان است باید این طرح را بررسی و درباره آن رای گیری کند. رای گیری در مجلس نمایندگان با اکثریت نسبی آرا (نصف بعلاوه یک) انجام می شود. در مجلس سنای آمریکا طرح استیضاح باید اکثریت مطلق آرا (دو سوم آرای سناتورها) را کسب کند که معادل ۶۷ رای است. از آنجا که مجلس سنا در اختیار جمهوریخواهان است، بعید به نظر می رسد طرح استیضاح ترامپ به نتیجه مورد نظر دموکرات ها برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟