دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا منتقدان خود را به داشتن اهداف و انگیزه‌های سیاسی متهم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد آن‌هایی که پس از دو تیراندازی خونین در کشور او را به تشدید تنفر نژادی متهم می‌کنند در واقع با اهداف و انگیزه‌های سیاسی این کار را می‌کنند.

ترامپ پیش از رفتن به دیتون در ایالت اوهایو روز چهارشنبه در کاخ سفید تاکید کرد:" دو حادثه خونین اخیر که در کشور اتفاق افتاد، هیچ ربطی به من ندارد. آن‌هایی که از این بابت از من انتقاد می‌کنند در واقع قصد دارند از این مسئله منافع سیاسی به دست آورند. "

او با رد اظهارات منتقدان خود گفت: من فکر می‌کنم اظهاراتم باعث نزدیکتر شدن مردم به یکدیگر شده است!

این در حالیست که برخی اظهارات ترامپ شبیه به سخنانی بود که عامل یکی از این تیراندازی‌ها منتشر کرده بود.

ترامپ ابتدا کاخ سفید را ترک کرد و راهی دیتون واقع در ایالت اوهایو شد که ۹ نفر بر اثر تیراندازی چند روز پیش در آنجا کشته شدند.

این در حالی است که بسیاری معتقدند اظهارات ترامپ به ویژه ارائه تصویری شرورانه از مهاجران غیرقانونی سبب جسورتر شدن افراط گرایان سیاسی شده است.

عامل تیراندازی مرگبار ال پاسو با ۲۲ کشته در هنگام حمله به مردم در فروشگاهی در این شهر همانند ترامپ، چندین بار ورود مهاجران غیرقانونی را یک «یورش» خواند.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از حزب دموکرات روز چهارشنبه در سخنانی ترامپ را به شعله ور کردن نژادپرستی و برتری جویی سفیدپوستان افراطی متهم کرد.

بایدن افزود: «ترامپ هیچگونه رهبری اخلاقی از خود نشان نمی‌دهد؛ او هیچ علاقه‌ای به متحد کردن این ملت از خود بروز نمی‌دهد. ما رئیس‌جمهوری با یک زبان زهرآگین داریم که به شکل علنی و بی هیچ نوع عذرخواهی و تاسف، راهبرد سیاسی نفرت پراکنی، نژادپرستانه و مبتنی بر تفرقه در پیش گرفته است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟