درخواست عجیب رئیس جمهور فرانسه از مردم در آستانه کریسمس

به گزارش رکنا، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از اتحادیه‌های کارگری حمل و نقل عمومی این کشور خواست تا اعتصاب خود را به خاطر ایجاد هرج و مرج در تعطیلات کریسمس مردم به تعلیق بیاندازند.

در دو هفته گذشته اعتصاب‌های گسترده در اعتراض به تغییر در نظام بازنشستگی موجب اختلال گسترده در سراسر فرانسه شده است.

آقای مکرون که در سفر به کشور ساحل عاج است، به اعتصاب کنندگان پیشنهاد کرد که "به احترام به خانواده‌ها و زندگی خانوادگی" اعتصاب‌شان را تعطیلات متوقف کنند.

شرکت قطارهای 'اس‌ان‌سی‌اف ' فرانسه اعلام کرد که برنامه‌های حرکت قطارهای این شرکت با "اختلال شدید" در کریسمس همراه خواهد بود.

در روز شنبه تنها نیمی از قطارهای سریع‌السیر فرانسه موسوم به 'ت‌ژو ' فعالیت کردند و نیمی از مترو شهر پاریس نیز بسته بود.

تعداد زیادی از شهروندان فرانسه در این روزها به همراه خانواده و دوستان‌شان به مقصد تعطیلات برنامه‌ریزی شده می‌روند، اما بخاطر اعتصاب گسترده شاهد لغو قطارها و جاده‌های بسته بوده‌اند.

صدها پرواز نیز در اثر این اعتصاب‌ها لغو شده است.

آقای مکرون خواستار آن شده که اعتصاب‌کنندگان "مسئولیت پذیر" باشند و گفته است" "اعتصاب اقدامی قابل قبول و قانونی است، اما در عین حال معتقدم که لحظاتی در زندگی یک ملت وجود دارد که بایستی در آن زمان به احترام خانواده‌ها و زندگی خانوادگی نیز اقدامی بکنیم".

امانوئل مکرون قصد دارد با برقراری یک نظام بازنشستگی یکپارچه در سراسر فرانسه، حداقل سن بازنشستگی را افزایش دهد.

در حال حاضر، کارمندان و کارگران فرانسوی بر اساس ۴۲ آیین نامه متفاوت بازنشسته می شوند.یک نظرسنجی حاکی از حمایت ۶۹ درصدی از این اعتصاب عمومی است که بیشترین حمایت در رده سنی ۱۸ تا ۳۴ صورت گرفته است.

در نظرسنجی که اخیرا انجام شده سه چهارم مردم فرانسه حمایت خود را از اصلاحات در سیستم بازنشستگی اعلام کرده‌اند، اما تنها یک سوم از آنها معتقدند که دولت در اجرای آن موفق خواهد بود.

در پاریس این اعتصاب عمومی چالش جدیدی برای برنامه‌های اصلاحی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پس از اعتراضات گسترده "جلیقه زردها" در سال گذشته بشمار می‌رود.

معلمان، کارکنان بخش حمل و نقل عمومی، ماموران پلیس، خدمه بیمارستان ها و فرودگاه ها از جمله گروه های اعتراض کننده به تلاش دولت فرانسه برای اصلاح قانون بازنشستگی هستند.

آقای مکرون پیش از این نیز قوانین کار فرانسه را با کاستن از مالیات بخش خصوصی اصلاح کرده بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟