خبر ویژه / حمله حزب‌الله به فلسطین اشغالی+ فیلم
حجم ویدیو: 2.64M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50

ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک چندین موشک ضدتانک از خاک لبنان به سمت یک شهرک صهیونیست‌نشین در شمالی فلسطین اشغالی خبر داد. در همین حال، منابع صهیونیستی اعلام کردند که صدای انفجار‌هایی در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی شنیده شده است.

در پی این حملات، دود غلیظی در آسمان مناطق شمالی فلسطین اشغالی شکل گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی به نظامیان خود در مرز‌های شمالی اعلام حالت آماده‌باش کامل داده است. ارتش این رژیم همچنین دستور داده است پناهگاه‌ها در مرز با لبنان باز شود و ساکنان این مناطق از خانه خارج نشوند.

اسکای‌نیوز گزارش داد که این حمله موشکی یکی از پایگاه‌های نظامی اسرائیل را هدف قرار داده است.

حزب الله با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله موشکی یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها را با دقت منهدم کرده و تمام سرنشینان آن به هلاکت رسیدند.

بنا به اعلام حزب‌الله گروه شهدای حسن زبیب و یاسر ضاهر این عملیات را انجام دادند.

در بیانیه حزب‎الله تصریح شده است که «در ساعت چهارده و پانزده دقیقه امروز (یکشنبه) به وقت لبنان، گروه شهدای حسن زبیب و یاسر ظاهر اقدام به انهدام یک خودروی نظامی در مسیر پادگان افیفیم کردند. در این عملیات سرنشینان این خودروی نظامی کشته و زخمی شدند».

شبکه المنار می‌گوید ارتش رژیم صهیونیستی به رسانه‌های این رژیم دستور داده از انتشار هر گونه اخبار مربوط به تلفات و خسارات حمله موشکی حزب‌الله خودداری کنند. هم‌اکنون چندین فروند بالگرد رژیم صهیونیستی در حال انتقال زخمی‌ها به بیمارستان زیف در منطقه صفد هستند.

از سویی دیگر رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند پس از این حمله موشکی توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف شهرک مارون الراس در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند در پی حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خود با رئیس جمهور هندوراس را لغو کرده است.

هلاکت فرمانده ارشد رژیم صهیونیستی

شبکه المنار اعلام کرد فرمانده لشکر ارتش رژیم صهیوینستی در شمال فلسطین اشغالی در عملیات حزب‌الله لبنان به هلاکت رسیده است.

شبکه اسکای‌نیوز گزارش کرد که بنیامین نتایناهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس‌هایی تلفنی از آمریکا و فرانسه خواسته تا با اعمال فشار تنش کنونی را متوقف کنند. نتانیاهو همچنین از وزرای کابینه امنیتی خود خواسته از مصاحبه درباره تنشهای کنونی خودداری کنند.

گفته می‌شود رژیم صهیونیستی تمام مسیریهای منتهی به مرز لبان را مسدود کرده و نتانیاهو قرار است تا دقایقی دیگر بیانیه‌ای درباره تحولات امروز صادر کند.

برخی از پایگاه‌های خبری اسرائیلی نیز گزارش دادند فرودگاه بن گورین در تل آویو اعلام کرد مسیر پرواز‌های این فرودگاه را تغییر داده است.

نتانیاهو در پی حمله حزب‌الله جلسه امنیتی برگزار می‌کند

در پی حمله حزب‌الله به یک پایگاه و خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی با فرماندهان نظامی و اطلاعاتی جلسه رایزنی برگزار می‌کند.

در پی هدف قرار گرفته شدن یک پایگاه و خودروی نظامی رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان،‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی جلسه رایزنی با فرماندهان نظامی و اطلاعاتی برگزار می‌کند.

دقایقی پیش،‌ حزب الله لبنان در بیانیه‌ای از انهدام یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها در شمال سرزمین اشغالی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه عصر امروز، گروه شهیدان «حسن زبیب» و «یاسر ضاهر»، یک خودرو نظامی اسرائیلی را در مسیر پادگان «افیفیم» هدف قرار دادند که در اثر این حمله تمامی سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.»

ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد:« تعدادی موشک از لبنان به سوی پایگاه ارتش اسرائیل و خودروهای نظامی در منطقه شلیک شدند و این شلیک‌ها آسیب‌هایی را به همراه داشته‌اند.»

شبکه خبری المنار نیز اعلام کرد که بالگردهای اسرائیلی در حال انتقال مجروحان این حمله به بیمارستان زیو هستند.

پایگاه‌های خبری رژیم صهیونیستی نیز خبر می‌دهند که فرودگاه بن‌گوریون اسرائیل مسیر برخی از پروازهای خود را تغییر داده است.

156734819507341600

حمله حزب‌الله جلسه نتانیاهو با رئیس‌جمهور هندوراس را به هم زد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی حمله تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان، مجبور به ترک جلسه با رئیس‌جمهور هندوراس شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که در پی حملات ساعتی پیش حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مناطق مرزی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلسه‌اش با «خوآن اورلاندو هرناندز» رئیس‌جمهور هندوراس را نیمه‌کاره گذاشته است.

بر اساس این گزارش‌ها، نتانیاهو برای بررسی وضعیت مرزهای شمالی فلسطین اشغالی راهی یک جلسه امنیتی در محل وزارت جنگ این رژیم شده است.

ساعتی پیش ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد خودروها و پایگاه‌های نظامی این رژیم در نزدیکی مرز لبنان هدف حمله موشک‌های ضدتانک قرار گرفته است.

حزب‌الله لبنان مسئولیت این حمله تلافی‌جویانه را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که بر اثر برخورد موشک‌ها با خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، چند نظامی صهیونیست کشته یا زخمی شده‌اند.

156734803912713000

لحظه به لحظه با انتقام قاطع حزب الله از اسرائیل

حزب الله لبنان از انهدام یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها در شمال سرزمین اشغالی و کشته و زخمی شدن سرنشینان آن خبر داد.

حزب الله با صدور بیانیه ای از اقدام گروه دو شهید حسن زبیب و یاسر ضاهر در انهدام یک خودروی نظامی در پادگان افیفیم واقع در شمال فلسطین اشغالی و کشته و زخمی شدن افراد حاضر در آن خبر داد.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شب گذشته به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در مجمتع سید الشهدا (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت بیان داشت: پاسخ به تجاوزگری اسراییل امری قطعی است و تمام تهدیدها جلوی پاسخ و واکنش مقاومت را نخواهد گرفت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تأیید این حمله، مدعی شد که یک موشک ضد تانک از سمت لبنان به سمت شمال سرزمین اشغالی شلیک شده است. ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که چندین موشک ضدتانک به خودروها و پایگاه‌های اسرائیلی برخورد کرده و خساراتی بر جا گذاشته است.

در همین برخی منابع رسانه‌ای اسرائیلی از تبادل آتش در مرز بین لبنان و سرمزین اشغالی در نزدیکی پادگان «آویویم» خبر می‌دهند.

شبکه المنار نیز خبر داد که بالگردهای اسرائیلی زخمی‌های ارتش صهیونیستی را به بیمارستان «سیف» در منطقه «صفد» واقع در منطقه «الجلیل» در شمال سرزمین اشغالی منتقل کرده‌اند.

برخی از پروازها در فرودگاه «بن گوریون» تل آویو در پی پاسخ حزب الله به صهیونیست ها تغییر مسیر دادند.

ارتش اسرائیل سخن گفتن درباره تلفات این عملیات را ممنوع اعلام کرد.

شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی در فضایی از بیم و وحشت به سر می برند و نیروهای ارتش اسرائیل برای بررسی میزان خسارات نمی توانند به محل حادثه بروند.

در پی پاسخ نظامی حزب‌الله به رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر لبنان در تماسی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا و مشاور رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد.

عملیات حزب الله، صهیونیست ها را به پناهگاه کشاند

رژیم صهیونیستی در پی ناآرامی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی، از شهرک نشینان صهیونیست خواست به پناهگاه بروند. بیشتر بخوانید

نتانیاهو از اعضای کابینه خود خواست درباره این عملیات هیچ سخنی نگویند.

برخی منابع لبنانی از زخمی شدن 4 نفر از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات حزب الله در اویویم واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟