یک سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد فرانسه تخریب چندین خانه متعلق به فلسطینیان را در نزدیکی قدس شرقی توسط ارتش رژیم صهیونیستی محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه تخریب چندین خانه متعلق به فلسطینیان توسط ارتش اسرائیل را در محله وادی الحمص واقع در جنوب شرق قدس محکوم می‌کند. این تخریب‌ها برای اولین بار در منطقه‌ای صورت می‌گیرد که بر اساس توافقنامه اسلو تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطینی است. این اتفاق خطرناکی است که به راه حل مبتنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی ضربه می‌زند.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با ادعای غیرقانونی بودن، اقدام به تخریب چندین خانه متعلق به فلسطینی‌ها در نزدیکی قدس کرد.

این رژیم مدعی است که این خانه‌ها خیلی نزدیک به دیوار حائل ساخته شده بودند. ساخت این دیوار در سال ۲۰۰۲ میلادی (۱۳۸۱-۱۳۸۰ شمسی) در جریان انتفاضه دوم برای محافظت از صهیونیست‌ها در برابر حملات فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری اشغالی آغاز شد.

فلسطینی‌ها اسرائیل را متهم می‌کنند که از موضوع امنیت به عنوان بهانه‌ای برای مجبور کردن آن‌ها به خروج از منطقه با هدف توسعه شهرک‌های یهودی نشین استفاده می‌کند. فلسطینی‌ها همچنین نقض توافق‌های امضاء شده با اسرائیل توسط خود اسرائیل را محکوم می‌کنند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ضمن غیرقانونی خواندن اقدام اخیر تل آویو از اسرائیل خواست فوراً به تخریب منازل فلسطینی‌ها پایان دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟