در صورت لزوم، اراده استفاده از سلاح اتمی را داریم

رکنا سیاسی:‌ یک مقام آمریکایی اذعان کرد این کشور سیاست بازدارندگی اتمی را در روابط خود با متحدان و شرکا و دوستان اجرا می کند و اراده بکارگیری سلاحهای اتمی را در صورت لزوم و در مکانهای مناسب در اختیار خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اینترنتی کافکاسام(مرکز تحقیقات استراتژیک قفقاز) وابسته به جریان ترک گرای افراطی ترکیه؛ دیوید تراچتنبرگ معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری پنتاگون طی اظهاراتی در انستیتو بروکینگز گفت: آمریکا از همه متحدان و شرکای خود در سراسر جهان در مقابل تهدیدات سلاحهای هسته ای یا در مقابل تفکر استفاده از سلاحهای اتمی حمایت می کند. و آمریکا با چنین تهدیداتی مقابله می کند. آمریکا سلاحهای هسته ای از جمله سلاحهای هسته ای تاکتیکی تولید کرده است و اراده بکارگیری آنها را در صورت لزوم و در مکانهای مناسب در اختیار دارد. بدین سبب دشمنان آمریکا و متحدانش باید بدانند که آسوده خاطر نباشند. آمریکا سیاست بازدارندگی اتمی را در روابط خود با متحدان و شرکای و دوستان خود اجرا می کند و متعهد به افزایش توان بازدارندگی اتمی است.
راهبرد روسیه و چین متکی بر بکارگیری یا عدم بکارگیری سلاحهای اتمی آمریکا تدوین شده است. آمریکا در بودجه دفاعی 2020 خود، برای تعیین استراتژی هسته ای و قابلیت توسعه توان هسته ای و مشارکت اعضای ناتو در توانمندی سلاحهای هسته ای و انتقال این سلاحها به کشورهای اروپایی 25 میلیارد دلار بودجه در خواست کرده است. آمریکا درباره استقرار سلاحهای هسته ای با انگلیس و فرانسه که صاحب سلاحهای اتمی هستند ؛ هماهنگ عمل می کند. 
دیوید تراچتنبرگ افزود: متحدان آمریکا در اقیانوس هند و آرام به صورت روز افزون در معرض تهدیدات چین قرار گرفته اند. آمریکا بدین سبب به روابط نزدیک خود با متحدانش در این منطقه ادامه می دهد. آمریکا در ده سال اخیر در حال گسترش چتر امنیتی هسته ای در جهان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟