اقدام عجیب مسئولان اندونزی با مجسمه های پری دریایی

مدیریت یک پارک در اندونزی دو عدد مجسمه پری دریایی عریان را با تکّه پارچه های طلایی پوشاندند تا بنا به گفته ی خود، به سنّت ها، باورها و ارزش های شرقی این سرزمین احترام بگذارند.

این مجسمه های عریان، سالها در پارک جاکارتا پایتخت اندونزی قرار داشتند، اما به تازگی با تغییر سیاست های مدیران پوشانده شده اند. این اقدام از سوی مدیریت پارک تعجب بازدیدکنندگان و حیرت آنها را برانگیخته است، افراد زیربط این حرکت را احترام به فرهنگ محلی منطقه توصیف کرده اند.

اسم این پارک «انکول دریملند، یعنی سرزمین رویایی انکول» است و در ورودی پایتخت اندونزی جاکارتا قرار دارد. آنها برای احترام به ارزش های شرقی مجسمه ها را پوشانده اند. یک منبع محلی می گوید که پری های دریایی در ابتدا با پارچه پوشانده شدند، اما تعدادی از بازدیدکنندگان لباس ها را از تن آنها کندند، به همین دلیل مسئولان پارک تصمیم گرفتند پارچه های زرد را دوباره بر تن پری های دریایی پوشانده و آنها را به یک نقطه خلوت و امن منتقل کنند تا از گزند برخی بازدیدکنندگان در امان بمانند.

خانم «ریکا لیستار» سخنگوی پارک می گوید: هیچ فشاری از سوی هیچ فرد و یا گروهی نبود. «دریملند انکول» قصد دارد تا پارکی جذاب برای همه و مرکزی تفریحی برای خانواده ها باشد.

اما این درحالی است که این کار با واکنش های متعدد کاربران در فضای مجازی روبه رو شده و برخی آن را به سخره گرفتند، به گونه ای که کمدین معروف اندونزیایی نوشت: اینجا انکول است... هیچ کسی قرار نیست با چشمانش به پری های دریایی تعرض کند!

ریکا لیستار در پاسخ به پرسش روزنامه «کمباس»گفت: بنا به فرهنگ شرقی مجسمه ها مناسب نبودند، ما آنها را تعدیل نمودیم. این یک دیدگاه است و ما بهترین دیدگاه خود را اجرایی کردیم.

اندونزی یکی از بزرگترین کشورهای مسلمان در جهان است و رویکردهای این چنینی در اندونزی روز به روز در حال افزایش است، اما استانداردهای اجتماعی همچنان در مناطق مختلف این کشور با هم فرق می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟