حجم ویدیو: 6.84M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08

 چهارده غیرنظامی از جمله زنان و کودکان براثر حمله هوایی نظامیان آمریکایی به استان قندوز در شمال افغانستان جان خود را از دست دادند.

«صفی الله امیری» معاون شورای استانی قندوز اعلام کرد: در این حمله هوایی که در حومه شهر قندوز اجرا شد ، نه کودک ، سه زن و دو مرد جان خود را از دست دادند و دو غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

یک سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان کشته شدن غیرنظامیان براثر عملیات مشترک نیروهای افغان و آمریکایی را در استان قندوز تایید کرد.

«ریچاردسون» سخنگوی ارتش آمریکا ، طالبان را در کشته شدن غیرنظامیان افغان مقصر دانست و افزود: طالبان در خانه های غیرنظامیان پنهان می شوند که این مساله سبب تلفات آنها می شود .

سخنگوی استانداری قندوز نیز کشته شدن غرنظامیان براثر حمله هوایی در حومه شهر قندوز را تایید اما از ارائه آمار کشته شدگان غیرنظامی خودداری کرد.

ساکنان استان قندوز قصد داشتند اجساد کشته شدگان غیرنظامی را با خود حمل و در برابر ساختمان استانداری قندوز تجمع کنند اما نیروهای پلیس مانع حرکت آنها به سوی ساختمان استانداری شدند.

«حامد کرزی» رییس جمهور سابق افغانستان بمباران نظامیان آمریکایی در قندوز را که سبب کشته شدن چهارده غیرنظامی شد محکوم کرد و در بیانیه ای بر توقف عملیات نظامی که در آن غیرنظامیان کشته و زخمی می شوند ، تاکید کرد.

سال 2018 خونین ترین سال برای مردم افغانستان بود به طوری که نزدیک به یازده هزار غیرنظامی براثر جنگ ، حملات انتحاری ، انفجارهای کنار جاده ای و بمباران نظامیان خارجی کشته و زخمی شدند.

سازمان ملل متحد شمار تلفات غیرنظامیان براثر عملیات هوایی نظامیان خارجی در سال گذشته را نزدیک به پانصد نفر اعلام کرد.

نظامیان آمریکایی نیز در سال گذشته به بهانه هدف قرار دادن مواضع گروه های تروریستی در افغانستان میزان بمباران خود را در این کشور به شدت افزایش دادند و به طور میانگین روزانه بیست بمب را در این کشور پرتاب شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟