حجم ویدیو: 8.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:23

اینکه تصور شود تمام افراد بی‌خانمان یا گدا‌هایی که در نقاط مختلف شهر دیده می‌شوند افرادی محتاج و فقیر هستند یک خوش خیالی محض است، چرا که برخی از آن‌ها نه تنها احتیاجی به پول ندارند بلکه حتی مردمانی ثروتمند هستند که تنها از این راه پول در می‌آوردند. مانند مرد به ظاهر بی‌خانمان لندنی که می‌گوید دلیل آنکه یک شغل انتخاب نمی‌کند این است که از گدایی بیشتر درآمد دارد؛ روزانه ۶۰۰ یورو.

این حقیقتی است که یکی از بی‌خانمان‌های قلابی لندن به کهنه سرباز انگلیسی " اد استافورد" در برنامه‌ای که به تازگی از کانال ۴ تلویزیونی انگلیس با نام " ۶۰ روز در خیابان" پخش شد گفته است. این حقیقت هنگامی فاش شد که اد به مدت ۲ ماه در خیابان‌های منچستر و لندن با یک دوربین بحران بی خانمان‌ها در خیابان‌های انگلیس را مورد بررسی قرار می‌داد.

در بخش دوم از سه بخش این برنامه تلویزیونی سریالی اد به شهر لندن جایی که تخمین زده می‌شد که حدود ۱۰۰۰ نفر شب را در خیابان‌های این شهر می‌گذرانند سفر کرد. اما برخی از آن‌ها آنطور که وانمود می‌کردند یک بی خانمان واقعی نبودند. اد در این سفر با بی‌خانمان نما‌های حرفه‌ای آشنا شد که نه تنها دارای خانه بودند بلکه تظاهر به بی خانمانی را بهترین و آسانترین راه برای به دست آوردن پول می‌دانستند.

یکی از این بی‌خانمان‌های قلابی فردی با نام " دارن" بود که به اد حقه‌های بدست آوردن پول از عابران پیاده را یاد داد. ویدئویی کوتاهی که منتشر شده است این بی خانمان قلابی را در حال آموزش اد نشان می‌دهد. دارن در این گفتگو به اد گفت که بیشترین پولی که او از یک عابر پیاده دریافت کرد ۶۰۰ یورو بوده است. پخش اپیزود نخست این برنامه تلویزیونی در این هفته موجب حیرت بسیاری از شهروندان انگلیسی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟