گریه رئیس سیا پس از شنیدن فایل صوتی شکنجه خاشقچی

«توران قشلاقچی» نویسنده ترکیه‌ای در یک مصاحبه گفت که «جینا هاسپل» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به هنگام شنیدن فایل صوتی قتل «جمال خاشقچی» گریه کرده است.

قشلاقچی در گفت‌و‌گو با شبکه الحوار، گفت: ابتدا مترجم هاسپل پس از شنیدن حرف‌های خاشقچی به گریه افتاد و سپس هاسپل نیز گریه کرد.

به گفته‌ی وی، جینا هاسپل پس از شنیدن فایل صوتی مذبور، گفته است که «من در طول دوره کاری‌ام چیزهای بسیاری دیده‌ام اما این برای اولین بار در طول زندگی‌ام است که چنین اقدام وحشیانه‌ای را می‌بینم.»

به گزارش فارس؛ روایت این نویسنده ترکیه‌ای نمی‌تواند دور از واقع باشد؛ به خصوص اینکه پس از سخنرانی غیر علنی «جینا هاسپل» در صحن مجلس سنا در خصوص خاشقچی در تاریخ 13 آذر گذشته، فضای سنا به شدت علیه عربستان سعودی شد و تمامی سناتورها پس از خروج از جلسه استماع، خشمگین بودند و در اظهار نظرهای جداگانه گفتند که مطمئن هستند «محمد بن سلمان» مسئول قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی است.

هرچند سازمان سیا هیچ زمان بیانیه‌‌ای رسمی در خصوص دست داشتن «محمد بن سلمان» در قتل خاشقچی را صادر نکرد اما روزنامه واشنگتن پست در گزارشی تاریخ 28 آبان نوشت: جمع‌بندی سیا این است که دستور ترور خاشقچی را ولی‌عهد سعودی صادر کرده است.

ترامپ با رد گزارش واشنگتن پست، جمع‌بندی سازمان سیا در این خصوص را تکذیب کرد که همین تکذیب نیز واکنش برخی از سناتورها را برانگیخت و «جک رید» سناتور دموکرات، در پاسخ به سوال سی ان ان درباره اینکه آیا ترامپ درباره ارزیابی سیا دروغ می‌گوید گفت: «بله، سیا به این جمع‌بندی رسیده که ولی‌عهد عربستان سعودی مستقیماً در ترور خاشقچی مشارکت داشته است.»

ترامپ همواره صراحتا اعلام کرده است که فروش سلاح و حجم سرمایه‌گذاری عربستان در آمریکا برای او بیش از مسأله خاشقچی اهمیت دارد تا جایی که مانع از انتشار رسمی گزارش سی آی ای شد.

خاشقچی ۵۹ ساله چهارشنبه در تاریخ دهم مهر (دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما دیگر از آن خارج نشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟