به گزارش رکنا، به نقل از اسکای نیوز، به منظور انجام تحقیقات درباره یک پرونده سوء‌استفاده از حدود 800 نوزاد در یک موسسه مذهبی در ایرلند محل مورد ظن حفاری خواهد شد.

این تحقیق در راستای ماجرای کشف «مقادیر قابل توجهی از بقایای بدن انسان» در محل موسسه مذهبی «خانه مادر و کودک» در حوالی شهر تیوم واقع در شهرستان گالوی در سال 2016 صورت می‌گیرد.

«لئو وارادکار» نخست‌وزیر ایرلند در این خصوص گفت «باید مراحل قانونی برای نبش قبر را طی کنیم. به دلایل بسیاری ما اجازه این کار را نداریم. بنابراین باید در سال جدید مجوزهای قانونی لازم را اخذ کنیم. حدس ما بر آن است که کار حفاری در نیمه دوم سال 2019 انجام شود. هر چند، در این مدت می‌توانیم کارشناسان و گروه‌های متخصصی که کار عملی را برعهده خواهند داشت، شناسایی و استخدام کنیم».

کمیسیون تحقیق در زمینه اتهام سوء‌استفاده از نوزادان در این موسسه مذهبی در یک حفاری محدود در محل موسسه توانست باقیمانده 796 کودک را که به نظر می‌رسد در آنجا مدفون شده اند، کشف کند.

موسسه «خانه کودک و مادر» را کلیسای کاتولیک برای مدت 36 سال از 1925 تا 1961 اداره می‌کرد. گفته می‌شود حدود 35 هزار مادر بی‌سرپرست در یکی از ده خانه‌‌ای که توسط موسسات مذهبی در ایرلند اداره می‌شود، زندگی می‌کنند. اعتقاد بر این است که علاوه بر خانه تیوم سه خانه مادر و کودک دیگر نیز دارای محوطه‌هایی هستند که در آنها بقایای بدن‌ بیش از 3 هزار نوزاد دفن شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟