فروشگاه‌های اپل در فرانسه اعتصاب کردند

به گزارش رکناف به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه‌های صنفی فرانسه روز سه شنبه اعلام کردند نیمی از فروشگاه‌های اپل در فرانسه به دنبال تصمیم مدیریت این شرکت برای پرداخت نکردن پاداش معاف از مالیاتی که امانوئل مکرون قول آن را داده بود، دست به اعتصاب زده اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده که در آستانه کریسمس در نیمی از ۲۰ فروشگاه اپل در فرانسه تعطیلی‌هایی مشاهده شده است.

کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه به دنبال نشست روز جمعه کمیته شرکت اپل دعوت به اعتصاب کرد، زیرا اپل طی این نشست اعلام کرد پاداش معاف از مالیاتی را که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، ابراز امیدواری کرده است کارفرمایان به کارکنان خود بپردازند، پرداخت نمی‌کند.

کنفدراسیون عمومی کار فرانسه از این اعتصاب پشتیبانی کرده است. این اتحادیه در پایان هفته گذشته در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «پاداش مکرون که مدیریت اپل در فرانسه از پرداخت آن به ما امتناع می‌کند، نباید بر مشکلات عمیقی مانند شرایط کاری که به طور مداوم وخیم‌تر می‌شود، سرپوش بگذارد.»

امانوئل مکرون دهم دسامبر خطاب به فعالان جنبش ضدسرمایه‌داری اعلام کرد تدابیر فراوانی مانند افزایش حقوق ماهانه از سال ۲۰۱۹ و لغو افزایش مالیات برای مشارکت‌های اجتماعی که اعمال شده بود، اتخاذ می‌شود.

مکرون همچنین کارفرمایان را ترغیب کرد به کارکنان خود در پایان سال پاداش اضافی بدهند که این پاداش معاف از مالیات خواهد بود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟