ترامپ، پوتین، عروس جدید خانواده سلطنتی، کدامیک چهره سال خواهند شد؟

عنوان «چهره سال» سالانه از سوی سردبیران مجله آمریکایی تایم با در نظر گرفتن ویژگی‌های خوب یا بد انتخاب می شود.

این فهرست شامل رئیس جمهور آمریکا هم بود که اگر امسال هم انتخاب شود، برای دومین بار چهره سال شده است؛ چون در سال 2016 وقتی به طور غیرمنتظره هیلاری کلینتون را شکست داد و رئیس جمهور شد، عنوان چهره سال را گرفت.

اما امسال نیز امکان دادن این عنوان به ترامپ Trump وجود دارد. او امسال درگیری‌های زیادی با کارکنان کابینه خود داشت، همچنین تصمیمات متناقض سیاسی و تصمیم به جدایی خانواده‌های مهاجر و آغاز جنگ تجاری با چین، همه باعث شد تا ویژگی‌های نادرست آقای رئیس جمهور بیشتر و او وارد این لیست شود.

یکی دیگر از رهبران جهان، ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این لیست قرار گرفت. او یک بار دیگر در سال 2007 «چهره سال» شد. امسال نیز به دلیل ویژگی‌های مثبتی مانند ثبات در اقتصاد کشور، سیاستی که مقابل سیاستمداران جهان بخصوص سیاستمداران آمریکایی داشت، باعث شد در این لیست قرار گیرد.

مگان مارکل بازیگر Actor سابق آمریکایی که ازدواجش با همسر شاهزاده هری و وارد شدن به خانواده سلطنتی سروصدای زیادی در جهان به پا کرد، یکی دیگر از افراد این لیست است. او پیش از این به عنوان بازیگر معروف و فعال در مبارزه برای حقوق زنان نمی‌توانست در فهرست «چهره سال» مجله قرار گیرد.

اما ازدواجش با خانواده سلطنتی سروصدای زیادی در سراسر جهان به همراه داشت. دلایلی مانند رابطه سخت او با خانواده پدرش، رقابت با کیت میدلتون عروس دیگر خانواده و اخبار دیگری که در این مدت توسط مطبوعات پوشش داده، می تواند به او کمک کند وارد لیست شود.

البته جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقدی که به دست سعودی‌ها قربانی شد و رئیس جمهور کره جنوبی که مدت زیادی تیتر اول روزنامه ها بود نیز در این لیست قرار دارند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟