مقام‌های وزارت دفاع آمریکا به یک رسانه این کشور خبر دادند که به نظر می‌رسد که «اسکات استرنی» فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در غرب آسیا که جسد او در بحرین پیدا شده، خودکشی Suicide کرده باشد.

طبق گزارش شبکه «سی‌بی‌اس نیوز»، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا به این شبکه گفتند که از نظر آنها اینطور به نظر می‌رسد که علت مرگ فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در غرب آسیا، «خودکشی» است.

نیروی دریایی آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای رسمی از مرگ دریاسالار «اسکات استرنی» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور خبر داده بود. جسد استرنی عصر روز شنبه در اقامتگاه او در بحرین پیدا شد. بحرین میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست.

«جان ریچاردسن» فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا در پیامی ویدئویی، این خبر را «ویرانگر» توصیف کرد و گفت فعلا فرضیه قتل Murder یا خرابکاری مطرح نیست. با این حال، به گفته او، تحقیق مشترک بین اداره تحقیقات جنایی و وزارت کشور بحرین آغاز شده است.

به دنبال مرگ استرنی، دریابان «پل اسچیلز» معاون ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین به صورت موقت مسئولیت اداره این ناوگان را برعهده گرفته است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 441810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟