تظاهرات گسترده در نروژ در اعتراض به بزرگترین رزمایش ناتو

در اسلو 1000 معترض در میدان ایدسوول در مرکز شهر دست به تجمع اعتراضی زده و علیه این رزمایش موسوم به " Trident Juncture 2018" دست به اعتراض زدند.

این رزمایش با حضور 50 هزار نیرو از 29 کشور عضو ناتو و شرکایش سوئد و فنلاند در حال برگزاری است.

اکثر معترضان از گروهی موسوم به "اسلو برای اقدام علیه ناتو" بودند که شامل 27 سازمان از جمله احزاب سیاسی چپ گرا و بزرگترین اتحادیه تجاری نروژ می‌شود.

یکی از سازمان دهندگان این راهپیمایی گفت: این رزمایش برای امنیت نروژ خوب نیست. این بخشی از نظامی‌گری است و خطر جنگ را افزایش می‌دهد. این بخشی از آماده سازی نروژ برای تبدیل شدن به صحنه نبرد است و برای مردم کشور اصلا خوب نیست.

تظاهرات ضد ناتو همچنین در شهر برگن، دومین شهر بزرگ نروژ نیز برگزار شد و شهر جنوبی کریستیانساند نیز شاهد چنین اعتراضاتی بود.

رزمایش ناتو از 25 اکتبر تا 7 نوامبر در مرکز و شرق نروژ در حال برگزاری است و در نواحی اطراف شامل آتلانتیک شمالی و دریای بالتیک نیز انجام می‌شود.

روسیه گفته است که مانورهای نظامی ناتو در شمال اروپا کاملا ضد روسی است و تنها باعث تضعیف وضعیت نظامی و سیاسی منطقه می‌شود.

وزارت خارجه روسیه در این باره اعلام کرد: مشخص است که این مساله علیه روسیه است. این رزمایش اثری منفی بر امنیت تمامی کشورهای همجوار می گذارد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 430646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟