اگر ایران شکست نخورد رییس موصاد بی خانمان می‌شود

به گزارش رکنا، به نقل از رسانه های آمریکایی و شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «یوسی کوهن» رئیس موساد در همایش سالیانه تخصیص بودجه در وزارت دارایی از گفتگوی خود با یک همتای آمریکایی برای حاضران شرح داد و افزود: او از من پرسید اگر ایران شکست بخورد، چه خواهد شد؟ پاسخ دادم اگر بتوانیم ایران را شکست بدهیم، ممکن است من شغلم را از دست بدهم اما اگر ایران شکست نخورد، ممکن است بی‌خانمان شوم. من دومی را ترجیح می‌دهم.

کوهن همچنین با تحسین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به خاطر خروج از برجام، و نیز به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: بی‌تردید، ورود ترامپ Trump به کاخ سفید موقعیت اسرائیل را بهتر کرده و او تمایز میان خوب ها و بدها را شفاف‌تر کرده است. در دوران دونالد ترامپ رسیدگی به موضوعات مختلف در نقاط متفاوت خاورمیانه، بهتر شده است.

رویترز نیز با انتشار این خبر می نویسد: رئیس موساد در این سخنرانی افزوده که سازمان جاسوسی زیر نظر او، در خط مقدم مبارزه با خطرات علیه اسرائیل، و در صدر آنها برنامه هسته‌ای ایران، برنامه موشکی و حضور ایران در سوریه و حمایت از حماس است.

یوسی کوهن همچنین اظهار داشته که پیشرفت‌های فناوری بویژه تکنولوژی‌های تشخیص هویت، کار موساد و سازمان‌های جاسوسی را سخت‌تر کرده است.

او به فناوری‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و اینستاگرام Instagram اشاره کرده ولی مشخصا گفته است که وجود گذرنامه‌های بیومتریک که اطلاعات انسان‌ها را وارد داده‌های جهانی کرده، ماموریت عبور از کشورها را به ویژه دشوار کرده است.

رئیس موساد گفته است: «ما هر جا که می‌رویم باید حساب کنیم که سازمان‌های امنیتی نیز قوی‌تر می‌شوند؛ برای انسان‌های معمولی، این فناوری‌ها خوب است اما برای کسانی که خیلی به آن علاقه ندارند، چالش‌هایی از نوع جدید ایجاد کرده است. اثر انگشت، عدسی چشم، و صورت برای هدف‌های ضد تروریستی کاربرد دارد تا ضد جاسوسی.»

ممکن است که این اشاره رئیس موساد به ادعاهایی باشد که در طول سال‌ها در رسانه‌های غربی انتشار یافته و در آنها ادعا شده است که ماموران این نوع سازمان‌ها، از جمله سازمان تحت سرپرستی یوسی کوهن، از گذرنامه‌های کشورهای مختلف برای ماموریت‌های مورد نظر خود بهره گرفته‌اند.

خبرگزاری رویترز در این رابطه یادآور شده که امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۰ با انتشار ویدئوهای دوربین‌های مداربسته، موساد را متهم کرد که تیمی ضربتی از نیروهایش را با استفاده از گذرنامه‌های جعلی غربی برای کشتن Killing یک عضو ارشد حماس به دوبی فرستاده بود.

به نوشته رویترز، از ۲۰۱۶ که یوسی کوهن رئیس موساد شده، این باور گسترده وجود دارد که نیروهای وابسته به حماس در مالزی و تونس ترور Assassination شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، رئیس موساد در سخنان دوشنبه خود همچنین گفت که وضعیت در غرب آسیا شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد و در کنار آمریکا و روسیه، حکومت سوریه و عراق، ایران و حزب‌الله نیز در این شکل دادن نقش دارند.

وی مدعی شده که تلاش ایران برای شکل دادن یک هلال شیعی از تهران تا عراق، سوریه و لبنان، با یاری هم پیمانان ایران در منطقه دنبال شده و هدف این هلال شیعی، ایجاد حلقه محاصره پیرامون حکومت‌های سنی منطقه است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟