بریدن سر 12 مرد توسط مردان مخوف!

مقام های نظامی نیجریه گزارش دادند: گروه تروریستی بوکوحرام در حمله به روستایی 12 کشاورز نیجریه ای را سر برید. به گزارش شنبه شب خبرگزاری فرانسه، شورشیان بوکوحرام به روستای «کاله» واقع در فاصله 20 کیلومتری شهر مایدوگوری مرکز استان بورنو در شمال شرق نیجریه حمله کردند.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی و نظامی نیجریه اجساد 12 نفر را در مزارع روستای کاله یافتند.

طی سال های گذشته، بوکوحرام به حملات خود علیه کشاورزان با هدف غارت مواد غذایی یا به اتهام حمایت روستاییان از ارتش نیجریه افزوده است.

ارتش نیجریه جمعه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای دولتی موفق شدند حمله عناصر گروه تروریستی بوکوحرام به یک پایگاه نظامی در استان بورنو را خنثی کنند و 76 نفر از آن ها را از پای درآورند.

«بوکوحرام » در زبان هوسایی، به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است. این گروه در ماه ژانویه سال 2002 (دی 1380) به دست فردی به نام « محمد یوسف» تاسیس شد.

«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام 18 بهمن ماه گذشته با انتشار ویدیویی مقام های نیجریه و طرفداران آموزش به سبک کشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرد.

شیکاو افزود: کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند.

او از سال 2009 میلادی و پس از کشته شدن «محمد یوسف » بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه را برعهده دارد.

بوکوحرام پیش تر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس (اسفند) 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش ISIS بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.

بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.

عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن 20 هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر در نیجریه شده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟