ولید المعلمی عصر پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و فلسطین برگزار شد، افزود: ایران سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و موسی را که متعلق به امارات متحده عربی است، تصرف کرده است.

نماینده عربستان سعودی این اقدام را نقض حاکمیت امارات خواند که صلح و ثبات در منطقه را تضعیف می کند و صلح و امنیت را در سطح بین المللی هم تحت تاثیر قرار می دهد.

المعلمی از حاکمیت امارات بر این سه جزیره حمایت کرد و گفت: از همه اقدامات و ابزار صلح آمیز برای بازپس گیری این جزایر از ایران و حاکمیت امارات بر آن پشتیبانی می کنیم.

وی بدون توجه به اینکه کشورش به دلیل جنایات در یمن و همچنین قتل روزنامه نگار عربستانی در مظان بدتر اتهامات قرار دارد، افزود: کشورهای زیادی از دخالت ایران در امور داخلی خود به دلیل مداخلات وقیح تهاجمی رنج می برند.

نماینده عربستان سعودی ادامه داد: رفتارهای ایران منطقه را بی ثبات کرده است که نمونه آن حمایت از حوثی های یمن است که نشانگر عدم احترام به قطعنامه های بین المللی به خصوص قطعنامه های 2216 و 2231 شورای امنیت است.

المعلمی ایران را به تهدید حمل و نقل دریایی و انسداد تنگه هرمز متهم کرد و افزود: آنها همچنین با شناورهای دریایی خود باب المندب و دریای عرب را تهدید می کنند. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 427092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟