تمسخر مرکل بخاطر دید زدن دزدکی روسیه در مرز گرجستان

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سفر اخیر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به گرجستان و تماشای پایگاه نظامی روسیه با استفاده از دوربین دوچشمی تمسخر کاربران فضای مجازی روسیه را به دنبال داشت. برخی کاربران روس نوشتند مرکل باید خجالت کشیده باشد و می‌تواند درخواست تماشای اینجا (پایگاه نظامی) را بدهد.

فیلم مربوط به صدراعظم آلمان در حالی که دوربین دوچشمی را در مقابل خود گرفته روز جمعه و در جریان سفر او به گرجستان منتشر شد. در دهکده کوچکی در پنجاه کیلومتری تفلیس، پایتخت گرجستان، مقامات این کشور به مرکل پیشنهاد دادند که به پایگاه نظامی روسیه در مرز جمهوری خودمختار اوستیایی جنوبی که استقلال Esteghlal آن در سال 2008 از سوی مسکو به رسمیت شناخته شد، نگاهی سریع و پنهانی بیندازد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی تصویر صدراعظم آلمان را در حالیکه به طور مخفیانه نیروهای نظامی روسیه را دید می‌زد سوژه سرگرم‌کننده‌ای یافته و شروع به گمانه‌زنی کردند که او ممکن است از طریق لنز دوربین چه چیزهایی را کشف کرده باشد. یکی کاربران روسی با قرار دادن تصویری از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حالی که سوار بر اسب است، بر روی صفحه خود نوشت این همان چیزی است که صدراعظم دیده است. این کاربر روس در ادامه نوشت: آنگلا دید زدن دزدکی را رها کن و به اینجا بیا.

کاربر دیگری با تائید حرف کاربر پیشین نوشت: او (آنگلا) می‌توانست درخواست دیدن این پایگاه را مطرح کند.

کاربران روس به تمسخر صدراعظم آلمان در صفحات اینترنتی پرداختند و نوشتند صدراعظم آلمان نمی‌تواند از دید زنی دزدکی از طریق مرزها دست بردارد. برخی کاربران نیز هشدار دادند که مرکل احتمالا در حال جاسوسی و توطئه برای کاری بوده است. دیگر کاربران نیز این گمانه‌زنی را مطرح کردند که صدراعظم آلمان در واقع امیدوار بوده است که بتواند از این طریق نگاهی کوتاه به پوتین بیندازد.

کاربران روس همچنین این سوال را مطرح کردند که اگر پوتین دوربین مرکل را برای دید زدن نیروهای نظامی ناتو از طریق منطقه کالینینگراد از او می‌گرفت چه اتفاقی می‌افتاد.

در ادامه یکی از کاربران این موضوع را مطرح کرد که مرکل علاقه زیادی به توجه دارد. او نوشت: زمانی مردم با استفاده از تلسکوپ ماه، خورشید و ستارگان را رصد می‌کردند اکنون ارتش روسیه همانند فضا است: ارتش روسیه مورد رصد و تماشا قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر این اقدام مرکل با انتقادات تندی نیز در فضای مجازی مواجه شد. یکی از کاربران این سوال را پرسید وقتی گرجستان در حال بمباران تسخینوالی، پایتخت جمهوری اوستیای جنوبی، بود مرکل با دوربینش کجا بود؟ این کاربر به جنگ اوستیای جنوبی در سال 2008 اشاره داشت که در آن نیروهای نظامی گرجستان تهاجم تمام عیاری را به پایتخت اوستیای جنوبی شکل داده و حتی صلح‌بانان روس مستقر در آنجا را نیز هدف قرار دادند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قاضی "محمود سعادت" و "مجید شکاری" منحرف و رشوه گیر بودند

فوری / سقوط مرگبار هواپیمای ایرانی در دزفول

خدمه نفتکش سانچی هنوز به خانه هایشان زنگ می زنند! / راز 21 تماس چیست؟! + عکس

این قصاب تهرانی زنش را در خیابان سلاخی کرد!

«مجید دختر» و «حسین دوقلو» را می شناسد؟! / آنها در جنوب تهران چه کردند!

حبس ابد برای فوتبالیست مشهور ایرانی + گفتگو و عکس

زنم را با مجید داخل یک سمند دیدم ! / قصاب زنش را در پاسداران تهران سلاخی کرد + عکس

سرنوشت راننده لندکروز یک میلیاردی که پلیس راهور را کتک زد + فیلم

فیلم گفتگو با 3 جوان چاقوکش در سعادت آباد + فیلم لحظه زورگیری وحشیانه

پایان جولان 2 پسر با موتور شیطانی در تهران + فیلم صحنه سرقت

این دختر دانشجو اعتراف شومی کرد / 2 هم دانشگاهی مرا به سرویس بهداشتی بردند ! + عکس

دستگیری سید محمد حسینی مجری ری استارت تایید شد / او ترور شیمیایی کرده است + عکس

آوار مرگ/ فاجعه غمبار در مشهد + تصاویر

پسرم را دستگیر کنید! / درخواست عجیب یک مادر

پایان پرسه زنی های تبهکار پژو سوار در تهران + فیلم دوربین مداربسته

ازدواج دختر ایرانی با طالبان! / سوسن خواب بود که ناپدری بی حیا سراغش رفت!

آخرین خبر از وضعیت نازنین زهرا دختر مرندی + گفتگو با مادر دختر بچه و فیلم

مرد بی رحم سر این زن زیبا را برید + تصاویر

اسفندیار رحیم مشایی لباس خود را در دادگاه از تن در آورد ! + فیلم

 

کدخبر: 410618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟