آزار و اذیت کودکان مهاجر در بازداشتگاه پناهجویان شیکاگو/ از شستن سرویس بهداشتی با دست تا تزریق ماده بیهوشی!

به گزارش رکنا، به نقل از نشریه هیل، یکی از بازداشتگاه‌های واقع در ایلینوی در شیکاگوی آمریکا که کودکان مهاجر جدا شده از خانواده‌هایشان در آنجا نگهداری می شدند، به دلیل آزار و اذیت کودکان تحت بازرسی فدرال قرار گرفته است.

مسئول این بازداشتگاه در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کرد وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا و همچنین وزارت خدمات کودکان و خانواده ها در ایلینوی هر کدام تحقیقات مجزایی را در این خصوص آغاز کرده اند.

به نوشته واشنگتن پست، یک مهاجر گواتمالایی روز دوشنبه هفته گذشته شکایت نامه‌ای را در میامی تنظیم کرد که در آن نوشته بود یک کودک 11 ساله در این بازداشتگاه از سوی یک پسر بزرگتر مورد آزار و اذیت قرار گرفته و زخمی شده است.

گزارش افراد آگاه حاکی از آن است که تعدادی از کودکان این بازداشتگاه مجبور بوده اند دستشویی ها را با دستان خود تمیز کنند. برخی از آنها هم پس از شکستن دست یا پایشان، تحت مراقبت پزشکی قرار نگرفته‌اند.

دو پسربچه برزیلی هم در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کردند که به چشم خود دیده اند یکی از کارکنان این بازداشتگاه به یک کودک مهاجر 5 ساله به صورت مکرر ماده‌ای را تزریق می کند که او را بخواباند.

سناتور دیک دربین روز سه شنبه با اعلام ناراحتی از وقوع اینگونه اتفاقات در داخل بازداشتگاه کودکان مهاجر در نامه‌ای خواستار پیگیری شکایت های مربوط به آن شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در چند ماه اخیر بیش از 2500 کودک مهاجر در نتیجه سیاست های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به «تحمل صفر» از خانواده هایشان در مرزهای آمریکا جدا شده اند. به دنبال برگزاری اعتراضات گسترده و انتقاد مقامات مختلف از این سیاست دونالد ترامپ، وی پیشتر دستور توقف این سیاست متضرر را صادر کرد و گفت از این پس خانواده های مهاجر و کودکانشان در یک مکان نگهداری می شوند. این درحالی است که وضعیت تعداد زیادی از کودکانی که پیشتر در نتیجه این سیاست ترامپ Trump از خانواده هایشان جدا شده اند، هنوز مشخص نشده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین عکس و فیلم از اعدام در ملاء عام قاتلان ندا و محمد حسین در مشهد

حکم اعدام برای ملکه زیبایی + عکس

قرار نوعروس بی حیا با پسر جوان لو رفت / از 14 سالگی با نادر بودم!

جزئیات حمله تروریستی مریوان از زبان فرمانده سپاه کردستان

اقدام جسورانه 2 دختر زیبا پلیس را شوکه کرد

ناگفته های تلخ از دادگاه متهم ردیف اول پرونه ثامن الحجج + عکس

این دختر 33 ساله تحت سلطه شیطان بود! +عکس

گیر کردن مار پیتون ۱۰ متری زیر چرخ‌های خودرو! + فیلم

جراحی زیبایی یک زن برای دفن شدن با چهره زبیا هنگام مرگ+عکس

این زن از یک روح باردار شد! +عکس

مردی در روز زن نامزدش را کشت و خونش را مکید+عکس

مرگ مرموز دختر 17 ساله در آخرین قرار ملاقات + عکس

وقتی نقشه وقیحانه زن صیغه ایم را هنگام سفر فهمیدم خشکم زد+ عکس

جراحی اشتباه به خاطر تشابه اسم در یک بیمارستان تهران!

کدخبر: 399944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟