به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک دیپلمات ارشد روس اعلام کرد آمریکا تلاش می‌کند ایران و جنبش حزب‌الله لبنان را خطرناک‌تر از تروریست‌های داعش ISIS نشان بدهد.

«دمیتری ووکتیستوف»، رئیس بخش چالش‌ها و مخاطرات جدید در وزارت امور خارجه روسیه، گفت: «آمریکا تلاش می‌کند ایران و جنبش حزب‌الله لبنان را به گونه‌ای نشان دهد که خطرات آن‌ها برای صلح و امنیت جهانی به مراتب بیشتر و بزرگ‌تر از تروریست‌های داعش و القاعده است.»

او در حاشیه هجدهمین دوره کمیسیون بین‌المللی مبارزه با تروریسم در آمریکا در جمع خبرنگاران افزود مقامات آمریکا به تازگی اعلام کردند که دیگر از این عبارت را که «داعش تهدید اصلی است» استفاده نمی‌کنند. البته وقتی از مقامات آمریکایی درباره این که داعش اصلی‌ترین عامل تهدید است سوال می‌شود، انکار نمی‌کنند ولی تلاش می‌کنند از پاسخ دادن به آن طفره روند.

این دیپلمات افزود: مقامات آمریکایی هیچ صحبتی درباره القاعده نمی‌کنند به رغم این که بر اساس ارزیابی‌ها و برآورد‌هایی که ما و کارشناسان روس داریم به این گروه (القاعده) در شرایط کنونی بسیار بیشتر از داعش کمک مالی می‌شود. مقامات آمریکا به آن اندازه که درباره تهدید ایران و جنبش حزب‌الله صحبت می‌کنند، درباره تهدید داعش و القاعده چیزی نمی‌گویند.

ووکتیستوف اظهار داشت درآمد القاعده به میزان ۱۰ تا ۲۰ برابر بیش‌تر از درآمد داعش است و به ۴۰ میلیون دلار در ماه می‌رسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 377477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟