به گزارش رکنا، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، کارن پییرس، نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد، درباره علت حمله دولت ترامپ Trump و رژیم صهیونیستی به توافق هسته ای ایران گفت: من فکر می کنم این توافق به طور کلی برای نظام منع تکثیر مهم است.

او در پاسخ به مجری سی ان ان درباره تاثیر خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران گفت: در صورتی که آمریکا خارج شود، فکر می کنم پرسش این خواهد بود که آیا خارج می شود و تحریم ها را دوباره اعمال می کند؟ اگر همان تحریم هایی را اعمال کند که ابتدا بر ایران اعمال شده بود، در آن صورت فکر می کنم حفظ این توافق بسیار سخت خواهد بود زیرا ماندن ایران در آن هیچ منافعی نخواهد داشت اما آمریکا می تواند خارج شود اما دوباره تحریم ها را اعمال نکند که در این صورت اگر پنج عضو دیگر بگویند، ما به آن ادامه خواهیم داد ایران در آن صورت انتخاب خواهد کرد.

نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد گفت: درک من این است که تحریم ها به صورت خودکار با این خروج برنخواهد گشت البته رئیس جمهور ابزارها و سازوکارهایی دارد که می تواند در صورتی که بخواهد تحریم ها دوباره اعمال شود، از آنها استفاده کند.

سی ان ان صحبت های حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس، را پخش کرد که می گفت: ما به اروپایی ها نگرانی خود را بیان کردیم و گفتیم که با راهبرد موافق هستیم اما با تاکتیک موافق نیستیم. آنها نباید صبر کنند تا ببینند که می توانند رئیس جمهور را با امتیازات بیشتر راضی کنند.

مجری سی ان ان سپس گفت: آنها (ایرانی ها) احساس می کنند تلاش برای توافق تکمیلی یا توافق جانبی که رئیس جمهور مکرون پیشنهاد کرد برای راضی کردن است و هرگز کارایی نخواهد داشت و آنها هرگز با شرط گذاشتن موافقت نخواهند کرد. این مسئله چقدر موضوع را دشوار کرده است؟

پییرس مدعی شد: موضوع بسیار دشوار است. من نمی خواهم وانمود کنم که دشوار نیست اما سناریوهای متعددی وجود دارد که سفیر همه آنها را بیان نکرد. اگر هزینه (در نظر گرفته شده) برای ایران درست باشد، بنابراین بهترین تخمین این است که ایران برای مذاکره درباره توافق جانبی آماده خواهد بود اما این مسئله به شدت بستگی به این دارد که روی میز برای ایران چه چیزی قرار داده خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 377411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟