به گزارش رکنا، به نقل از شبکه العالم، «هدر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روز پنجشنبه درباره گفت‌وگوهای دیپلمات‌های آمریکایی با اروپایی‌ها درباره برجام اظهارنظر کرد. خبرنگاری پرسید: آیا گفتگو بین ایی سه (سه کشور اروپایی) و وزارت امور خارجه آمریکا همچنان ادامه دارد و آیا نشستی قرار است قبل از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در دوازدهم مه (22 اردیبهشت) درباره توافق ایران صورت گیرد؟ آیا وزیر امور خارجه با رئیس جمهور در این زمینه صحبت کرده است؟

هدر نائورت گفت: «من به شما بگویم به طور کلی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه صحبت‌های زیادی درباره این موضوع داشته اند و برخی از این گفتگو‌ها به خاطر ماهیت مسائل امنیت ملی قبل از آمدن وزیر امور خارجه به وزارت خارجه انجام شده است. بنابراین، وی به صورت مفصل درباره مسئله ایران مطلع است. وزارت خارجه به گفتگو با این سه درباره نگرانی‌های ما درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه می‌دهد. من جزییات خاصی ندارم که برای شما بگویم، اما فقط می‌توانم بگویم که این گفتگو‌ها در حال انجام است.»

وی گفت: «ما گفتگو‌های زیادی داشتیم. برایان هوک (مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا) در سفر آخر خود زمانی که در بروکسل بود، با همتایان و همکاران خود از کشور‌های دیگر درباره نگرانی‌های ما صحبت کرد. صحبت‌های ما درباره برنامه جامع اقدام مشترک به خوبی مطرح شده است. من می‌دانم وی درباره گزینه‌های مختلف صحبت کرده است. نگرانی‌های ما درباره برنامه جامع اقدام مشترک مورد خطاب قرار گرفته است و ما بدنبال راه‌هایی برای تقویت برنامه جامع اقدام مشترک هستیم.»

خبرنگار پرسید: آیا متحدان ما درک می‌کنند کسب و کار‌ها و بانک‌های آن‌ها (در صورت خروج) چه تاثیری خواهند پذیرفت؟

وی گفت: من فکر می‌کنم که مطلع باشند. ما درباره پیامد‌های آن به وضوح صحبت کرده ایم.

خبرنگاری گفت: شما گفتید نگرانی‌های ما مورد خطاب قرار گرفته است. آیا منظورتان این است که این نگرانی‌ها شنیده شده است یا این که مسائلی تغییر کرده است؟

نائورت گفت: نگرانی‌های ما گفته شده و شنیده شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 377396 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟