سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی گفت این کشور راه حل تعلیق رزمایش‌های نظامی مشترک با آمریکا را برای تعلیق فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی یا همان به اصطلاح راه حل «انجماد دوگانه» را قبول نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی روز پنج شنبه (امروز) گفت روابط میان دو کره در صورتی توسعه می‌یابد که مساله اتمی کره شمالی بررسی شود.

نقشه راه روسیه و چین برای حل مساله اتمی و موشکی کره شمالی تحت عنوان «انجماد دوگانه» مطرح شده است که خواستار همکاری دو طرف است.

کره شمالی همواره اقدام به آزمایش‌های موشکی و اتمی در منطقه می‌کند و دلیل آن را حضور نظامی امریکا در شبه جزیره کره و انجام رزمایش‌های نظامی مشترک با متحدانش در منطقه عنوان می‌کند.

همچنین روز پنج‌شنبه فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی گفت که همه قدرت‌های منطقه باید آماده و متحد باشند تا با کره شمالی مقابله کنند.

وی افزود، کره شمالی می‌تواند مخاطرات را فراتر از این منطقه ببرد و به تهدید جهانی بدل شود و برای واشنگتن و سئول اهمیت دارد اتحادشان و آمادگی جنگی مشترک را برای هر حادثه‌ای ادامه دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟