آغاز رزمایش مشترک جدید کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ رزمایش دریایی مشترک میان کره جنوبی و آمریکا که در آن ۷ ناو جنگی از کره جنوبی و ۱۱ ناو از آمریکا به همراه سه ناو هواپیمابر آمریکایی شرکت دارند، از امروز آغاز شد.
این رزمایش در آب‌های جنوب کره جنوبی و به مدت ۴ روز برگزار می‌شود و هدف آن اعلام هشدار به کره شمالی و بازداشتن این کشور از اقداماتش اعلام شده است.
برگزاری این رزمایش با سفر آسیایی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، همزمان شده است. محور اصلی سفر ترامپ Trump به ۵ کشور آسیایی، چگونگی مقابله با آنچه تهدیدهای کره شمالی خوانده شده، است.
یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت این رزمایش حضور سه ناو هواپیمابر «رونالد ریگان»، «تئودور روزولت» و «نیمیتز» در آن است که در نوع خود کم سابقه به شمار می‌آید.
یک مقام کره جنوبی فاش کرد احتمالا این سه ناو هواپیمابر در روز دوشنبه، همزمان کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت.
در این رزمایش تلاش خواهد شد بر توان عملیاتی نیرو‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی تاکید شود.
در بیانیه ارتش کره جنوبی آمده است: این رزمایش عزم قوی واشنگتن و سئول را در برابر خنثی کردن هر گونه اقدام تحریک‌آمیز از جانب کره شمالی و همچنین آمادگی نظامی بالای دو کشور را نشان می‌دهد
سه ناو هواپیمابر آمریکایی آخرین بار در رزمایش سال ۲۰۰۷ نزدیک به جزیره گوآم به شکل مشترک شرکت کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 326275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟