به گزارش رکنا، به نقل از المیادین، وزیران خارجه اردن، مصر ، فلسطین، عربستان، امارات و مراکش به همراه احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب روز شنبه در امان، پایتخت اردن گرد هم می‌آیند تا درباره تصمیم ترامپ Trump برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل بحث و تبادل نظر کنند.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با وانگ‌ یی، همتای چینی خود نیز اعلام کرد، کشورش روز شنبه میزبان نشست هیئت وزیران کشورهای عربی خواهد بود تا پیامدهای تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را درباره قدس بررسی کنند.

در این تماس تلفنی تحولات اوضاع منطقه و مکانیزم‌های تحکیم روابط همکاری دوجانبه بررسی شد.

همچنین دو طرف در این گفت‌وگو بر اتحاد تلاش‌های بین‌المللی به منظور ایجاد بستر سیاسی برای پایان دادن به درگیری منطقه با پاسخ به درخواست‌های مشروع بین‌المللی، حق فلسطینیان در آزادسازی دولت خود و برپایی کشور فلسطین توافق کردند.

الصفدی از موضع حمایتی چین از حقوق فلسطین و تحقق صلح جامع در منطقه براساس راه‌کار تشکیل دو کشور به عنوان تنها راه تحقق صلح و ثبات قدردانی کرد.

پیشتر ترامپ اعلام کرد، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و دستور داد، سفارت واشنگتن از تل‌آویو به این شهر اشغالی منتقل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟