صدور دستور بازداشت ۷۰ نفر دیگر در ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا

به نقل از رویترز، مقامات ترکیه روز پنجشنبه دستور بازداشت 70 نفر دیگر را به اتهام ارتباط با شبکه گولن و دست داشتن در کودتای نافرجام سال گذشته صادر کردند. 58 نفر از 70 نفری که دستور بازداشت آنها صادر شده سربازان در حال خدمت هستند.

این افراد در عملیات های هماهنگ پلیس Police در 27 استان ترکیه و با تمرکز بیشتر بر استان مرکزی «کنیا» دستگیر شدند. 12 نفر از افراد بازداشت شده پیشتر در نیروهای نظامی ترکیه مشغول به کار بودند.

عملیات های پلیس برای دستگیری افراد متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام ترکیه به طور روزانه از 15 ژوئیه تاکنون ادامه دارد. ترکیه، فتح الله گولن را عامل این کودتای نافرجام می داند و بارها از مقامات آمریکایی خواسته است وی را به آنکارا تحویل دهد. با این حال، گولن ضمن محکوم کردن کودتا تمامی این اتهامات را رد کرد.

تاکنون بیش از 50 هزار نفر از جمله کارمندان دولت و نیروهای امنیتی به اتهام دست داشتن در کودتا بازداشت شدند و 150 هزار نفر نیز از کار اخراج شدند.

گروه های حقوق بشری اقدامات آنکارا را مصداق سرکوب مخالفان و نقض حقوق بشر می دانند اما اردوغان این اقدامات را در راستای ایجاد ثبات پس از کودتای نافرجام ضروری می داند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 343979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟