ساخت کاپشن ورزشی که هنگام عرق باز می‌شود

به گزارش رکنا به نقل از نیواطلس، تقریباً همه کاپشن های ورزشی دریچه‌هایی دارند که در صورت دویدن و عرق کردن باید آنها را به‌صورت دستی باز کنید .این کار وقتی درحال دویدن هستید، راحت نیست.

شرکت نایک کاپشن جدیدی عرضه کرده که به صورت خودکار و بدون نیاز به بسته باتری یا هر وسیله الکترونیکی، دریچه‌های ژاکت را به هنگام تعریق دونده باز می کند و خنک‌ شدن از طریق آن نیازی به کاهش سرعت یا بالا و پایین کشیدن زیپ‌ها ندارد.

کاپشن تهویه خودکار نایک بسیار ساده‌ به نظر می‌رسد و می‌تواند برای دوندگانی که بیش از حد گرم شده‌ و عرق می کنند، مناسب‌تر باشد. دریچه هایی که در قسمت سینه و پشت این کاپشن موسوم به آئروگامی قرار دارند از یک لایه حساس به رطوبت استفاده می کند که در صورت تعریق بدن فرد منبسط یا منقبض می شوند. بنابراین هنگامی که دونده شروع به تعریق از طریق پیراهن خود می کند، دریچه ها باز می شوند و جریان هوای خنک کننده را منتقل می کنند. پس از خنک شدن، هنگامی که عرق بدن خشک شد، دریچه ها بسته می شوند.

ژاکت آئروگامی علاوه بر سیستم تهویه منحصربفرد خود، دارای پارچه ضد آب خاصی است که برای افزایش راحتی قادر به گرم کردن، خنک کردن و محافظت از نواحی خاص بدن است.

کدخبر: 908002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟