اصلی‌ترین راه برای افزایش طول عمر باتری موبایل

برای افزایش طوع عمر باتری گوشی باید از شارژر های استاندارد و با کیفیت که دارای گارانتی می باشند مانند شارژر های انکر استفاده کنید. مجموعه فارس بازار 18 ماه گارانتی را برای شارژرهای انکر ارائه می‌دهد که گواهی بر کیفیت و سلامت این محصولات است.

پس برای جلوگیری از دردسرهای بعدی و افزایش عمر باتری، بهتر است از باتری موبایل خود به‌خوبی استفاده کنید.  استفاده صحیح به‌افزایش طول عمر باتری موبایل کمک زیادی می‌کند.

راه‌های مختلفی برای محافظت از باتری گوشی وجود دارد، اما یکی از مهمترین آنها، استفاده از یک شارژر مناسب است. شارژرهای خراب و یا نامناسب، می‌توانند علاوه بر خراب‌کردن باتری به‌گوشی شما هم آسیب بزنند.

ضررهای ناشی از استفاده از شارژر تقلبی

شارژر، که به‌آن آداپتور هم گفته می‌شود، مقدار کافی برق را برای شارژ‌شدن ایمن گوشی تامین می‌کند. شارژری که در جعبه گوشی شما هست، به‌طور خاص برای تامین نیازهای مدل گوشی شما ساخته شده است و به‌افزایش عمر باتری کمک می‌کند.

با‌این‌حال، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید از شارژرهای دیگر استفاده کنید. برای مثال، چند سال پیش شرکت آیفون اعلان کرد که استفاده از شارژهای باکیفیت فست‌شارژ برای شارژکردن گوشی‌های این شرکت بلامانع است. حتی برخی از شارژرهایی که توسط برند‌های معروف مانند انکر ارائه می‌شوند، ویژگی‌هایی دارند که یک شارژر اورجینال گوشی فاقد آن است.

از آنجا که شارژرهای ارزان زیادی در بازار هستند، ممکن است با دیدن قیمت آنها هوس کنید تا یکی از آنها را بخرید و گوشی خود را با آن شارژ کند. اما باید بدانید که با این کار ممکن است به‌جای شارژ باتری، کل گوشی را از دست بدهید و یا عمر باتری آن را کم کنید.

شارژ‌کردن گوشی با یک شارژر تقلبی می‌تواند مشکلات زیر را به‌وجود بیاورد:

شارژ نشدن گوشی

در بهترین حالت ممکن و در صورتی‌ که خوش‌شانس باشید، یک شارژر بد ممکن است گوشی شما را شارژ نکند. در این شرایط وقتی گوشی را به‌آداپتور وصل می‌کنید، علامت شارژ روی گوشی ظاهر نمی‌شود. ممکن است فکر کنید که تلفن همراه شما و یا رابط آن آسیب دیده است، اما در حقیقت مشکل از آداپتور است.

در برخی از موارد هم علامت شارژ (رعد و برق) روی گوشی ظاهر می‌شود، اما هرچقدر صبر می‌کنید گوشی شارژ نمی‌شود و یا سرعت پرشدن باتری آ‌نقدر کم است که هیچ فایده‌ای برای شما ندارد.

ممکن است به‌گوشی خود نیاز داشته باشید و آن را به‌برق بزنید تا شارژ شود؛ اما وقتی برمی‌گردید می‌بینید که هیچ شارژی انجام نشده است.

کاهش شارژ باتری

اگر شارژری که استفاده می‌کنید، گوشی را شارژ نکند، حتی ممکن است شارژ گوشی کاهش پیدا کند. از آنجا که گوشی به‌برق وصل است، اما هیچ انرژی را دریافت نمی‌کند، برای تامین برق مورد نیاز خود و به‌منظور انجام کارهای پس‌زمینه، از ته‌مانده شارژ باتری استفاده می‌کند که این امر شارژ باقیمانده را کاهش می‌دهد.

برخی از افراد نیز با این واقعیت روبرو می‌شوند که حتی مقدار کمی شارژ که به‌وسیله شارژر تقلبی تامین شده است به‌سرعت خالی شده و از بین می‌رود. و یا حتی با اتصال گوشی به‌شارژر، مقدار باقی‌مانده از شارژ نیز به‌سرعت تخلیه می‌شود. این موارد بر عمر باتری تاثیر دارند.

تامین برق زیاد و کاهش طول عمر باتری

برخی از شارژرهای تقلبی مقدار برق زیادی را برای باتری گوشی تامین می‌کنند. این میزان برق بیشتر از تحمل باتری است و می‌تواند به‌آن آسیب بزند. در این شرایط، باتری از بین‌رفته و یا در بهترین حالت از عمر مفید آن کاسته می‌شود. البته ممکن است آسیب به‌خود باتری ختم نشده و به‌سایر اجزای گوشی نیز گسترش یابد.

انفجار و آتش سوزی

احتمالا اخبار پراکنده انفجار و یا آتش‌سوزی تلفن همراه به‌دنبال استفاده از شارژر تقلبی را شنیده‌اید. شارژرهای تقلبی ممکن است الزامات و استانداردهای ایمنی لازم را نداشته باشند و با ایجاد اتصال کوتاه و مواردی از این قبیل، سبب انفجار و یا آتش‌سوزی شوند.

همان‌طور که می‌بینید، استفاده از شارژرهای ناشناخته، تاثیر زیادی بر عمر باتری دارد. همچنین، می‌تواند خطرات جدی و حادثه‌های جبران‌ناپذیری را به‌وجود بیاورد. بنابراین اهمیت زیادی دارد که از یک شارژر خوب استفاده کنید تا بتوانید علاوه بر افزایش ایمنی، عمر باتری گوشی همراه خود را نیز زیاد کنید.

انکر یکی از بهترین شارژرهای موجود در ایران

Anker Innovations Co., Ltd، که معمولاً به‌عنوان Anker شناخته می‌شود،  یک تولیدکننده الکترونیک چینی است که در چانگشا، هونان چین واقع شده است. طیف محصولات این شرکت شامل شارژر تلفن، پاوربانک، هدفون، بلندگو، هاب‌داده، پرینترهای سه بعدی، کابل‌های شارژ و محافظ صفحه نمایش می‌باشد.

شارژرهای انکر در سه نوع دیواری، وایرلس و رومیزی ارائه می‌شوند. Anker بر روی راه‌های کارآمد و سازگار با محیط زیست برای شارژکردن دستگا‌ه‌ها و افزایش عمر باتری تمرکز دارد. از شارژرهای دیواری پرقدرت گرفته تا شارژرهای چند پورت با فناوری GaNPrime، همه شارژرهای این شرکت کاملا استاندارد بوده و امکانات جانبی زیادی را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند.

انکر

ویژگی‌ شارژرهای انکر

اگرچه هر کدام از شارژرهای این شرکت می‌توانند ویژگی‌های متفاوتی را ارائه دهند. اما ویژگی‌های زیر، مواردی هستند که در طول عمر باتری اثر داشته و می‌توانید آنها را در شارژرهای انکر پیدا کنید.

تطابق قابلیت با ادعا

بسیاری از انواع شارژرهای موجود در بازار، قابلیت ادعا شده را ندارند. برای مثال ممکن است یک شارژر چند پورتی را بخرید که سازنده آن ادعا کرده که می‌تواند به‌طور همزمان و بدون کاهش توان، چند دستگاه را شارژ کند. اما وقتی از آن استفاده می‌کنید متوجه می‌شوید که با اتصال دوم، سرعت شارژ دستگاه اول کاهش یافته یا متوقف می‌شود.

 این مسئله معمولا در مورد شارژرهای انکر صادق نیست. آنها ادعای خود را به‌اثبات می‌رسانند. ارائه گارانتی 18 ماهه توسط نمایندگی‌های این شرکت، یک تایید برای این ادعاهای انجام شده است.

تطابق میزان برق با نوع دستگاه

بسیاری از شارژرهای انکر ویژگی تطابق برق با نوع دستگاه را ارائه می‌دهند. این ویژگی که PowerIQ نامیده می‌شود، می‌تواند به‌محض اتصال، نوع دستگاه متصل‌شده و میزان برق مورد نیاز آن را تشخیص داده و تنها به‌همان میزان برق را ارائه کند.

تعداد پورت‌های زیاد

برخی از شارژرهای انکر بیش از پنج پورت را به‌طور همزمان ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از همه این پورت‌ها برای اتصال دستگاه‌های مختلف استفاده کنید. شارژرهای چند پورتی انکر، یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه برای افرادی است که نمی‌خواهند با سیم‌ها و آداپتورهای زیاد، محل زندگی خود را شلوغ کنند.

تامین برق کافی برای همه دستگاه‌های متصل

هنگام استفاده از شارژرهای چند پورتی انکر، متوجه می‌شوید که سرعت شارژ دستگاه اول، با اتصال دستگاه دوم و سوم کاهش نمی‌یاید. به‌عبارت دیگر، این شارژرها می‌توانند برق مورد نیاز برای هر دستگاه را به‌طور مجزا تامین کرده و طول عمر باتری تلفن همراه را تضمین کنند. برای خرید شارژر انکر و مشاهده ی محصولات بیشتر میتوانید به سایت فارس بازار مراجعه کنید.

قابلیت شارژ سریع

بسیاری از مدل‌های شارژر انکر، از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برند. اگر گوشی تلفن شما از این قابلیت پشتیبانی کند، وقتی آن را به‌شارژر وصل می‌کنید با سرعت زیادی شارژ می‌شود. این درحالی است که در مورد دستگاه‌هایی که از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کنند، این شارژرها برق کمتری را ارائه می‌دهند تا به‌دستگاه آسیبی وارد نشده و طول عمر باتری افزایش یابد.

عمر طولانی

شارژرهای انکر بسیار خوش‌ساخت هستند و چندین سال برای شما کار می‌کنند. حتی ممکن است بتوانید چندین نسل گوشی خود را به‌آنها متصل کرده و شارژدهی کنید.

به‌طور کلی اگر طول عمر باتری تلفن همراه برای شما مهم است و به‌دنبال اصلی‌ترین راه برای افزایش طول عمر موبایل خود هستید، بهتر است خرید شارژر انکر را در برنامه خود قرار دهید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ‌فارس بازار www.faresbazar.com ، انواع مختلف شارژرهای این شرکت را دیده و ویژگی‌های آن را با هم مقایسه کنید. در نهایت می‌توانید هر شارژری را که می‌خواهید به‌شکل آنلاین خریداری نمایید. فارس بازار 18 ماه گارانتی را برای شارژرهای انکر ارائه می‌دهد که گواهی بر کیفیت و سلامت این محصولات است.

 

 

کدخبر: 889805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟