نحوه فعال سازی 5G

به گزارش رکنا، شهروند دنیای مجازی هستید؟ از کند شدن سرعت اینترنت اعصاب‌تان بهم می‌ریزد؟ گیمر هستید و می‌خواهید دستگاه شما همیشه سریع‌ترین باشد؟ راه حل ساده فعال کردن 5G روی خط تان است، به شبکه اینترنتی 5G متصل شوید.

استفاده از اینترنت 5G با تجربه‌ی شگفت انگیزی که ما از سرعت اینترنت نسل دوم بعد از عبور سخت از Dial-Up داشتیم، فکر می‌کنم خیلی رؤیایی باشد!

وقتی به شبکه اینترنتی 5G متصل می‌شوید، حالا حتی اگر کم سرعت‌ترین باند آن هم باشد، سرعت بیشتر و ازدحام کمتر، آرامشی خوشایند به شما می‌بخشد! با این حال، اتصال به 5G هم به این راحتی‌ها نیست.

چطور 5G خطم را فعال کنم؟

اگر گوشی شما از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و در منطقه‌ای هستید که تحت پوشش ارتباطات سیار نسل پنجم است، شما جزو خوش شانس‌ترین‌ها هستید! از آنجایی که در بیشتر کشورها اینترنت 5G فعال است، بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار و حتی میان‌رده قابلیت اتصال به اینترنت 5G را دارد.

    فعالسازی اینترنت 5G: گوشی با قابلیت اتصال به اینترنت 5Gدارای یک برد اختصاصی است که گوشی‌های سازگار با نسل اول تا 4 فاقد آن هستند. بنابراین اگر گوشی شما نتواند به اینترنت 5G متصل شود، چیز عجیبی نیست.

از کجا بفهمیم گوشی 5g دارد؟

برای اینکه بفهمیم گوشی دارای فناوری 5G است یا نه، درون تنظیمات قسمت Connections بروید، می‌توانید گزینه‌ی 5G را ببینید، یک روش دیگر هم مراجعه به سایت GSMArena است، در آنجا می‌توانید نام گوشی خودتان را جستجو کنید.

اما خیلی خودتان را سر اینکه گوشی‌تان قابلیت اتصال به 5G را ندارد، اذیت نکنید. چون اگر گوشی‌تان هم این قابلیت را داشته باشد، اما تحت پوشش این شبکه نباشید، برایتان فرقی نخواهد کرد.

البته در حال حاضر در ایران، اپراتور ایرانسل پیشگام ارائه اینترنت 5G در برخی مناطق و شهرهای بزرگ مثل تهران و کیش بوده است و همراه اول هم با کمی تأخیر از شهر مشهد خدمات خود را آغاز کرده، اما خوب تمام مناطق تحت پوشش نیستند و این یک مؤلفه‌ی مهم برای استفاده از اینترنت پرسرعت است.

    آموزش فعالسازی اینترنت 5G: اگر با خودتان تصور می‌کنید که امکان تبدیل گوشی 4G به 5G وجود دارد، باید بگوییم که این کار خیلی هزینه‌بر است و بر روی هر گوشی پاسخگو نیست.

مدل گوشی‌های سازگار با 5G

گوشی‌هایی که از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند، به دلیل این قابلیت نوین، قیمت گرانی دارند. معمولا گوشی‌های پرچم‌دار دارای این ویژگی هستند. برای مثال گوشی‌های اپل خانواده آیفون 12 به بالا، اعضای خانواده سامسونگ ها شامل گلکسی A52 و A53 و مدل‌های پرچم‌دار دیگر مثل Galaxy S20، شیائومی مدل Mi 10 5G و ال جی مدل Velvet و احتمالا دیگر تمامی گوشی‌های جدید به این فناوری مجهز شوند.

فعال سازی اینترنت 5G: برای خرید گوشی سازگار با فناوری 5G حواستان باشد که حتما خواسته‌ی خود را به فروشنده بگویید، چون احتمال اینکه گوشی در دو مدل معمولی و 5G ارائه شده باشد زیاد است.

آموزش فعالسازی اینترنت 5G در گوشی اندروید

برای فعالسازی گوشی اندروید خود موارد زیر را دنبال کنید:

    وارد تنظیمات (Setting) گوشی شوید.

    به بخش اتصالات (Connections) در برخی دیگر (Connections & sharing) بروید.

    بعد از این مرحله، گزینه شبکه‌های تلفن همراه (Mobile Networks) را انتخاب کنید.

    در صفحه شبکه‌های تلفن همراه، گزینه حالت شبکه (Network Mode) را انتخاب کنید.

    حتما در منوی باز شده 5G را مشاهده خواهید کرد، آن‌را انتخاب کنید.

آموزش فعالسازی 5G در گوشی آیفون

برای فعالسازی اینترنت 5G بر روی گوشی آیفون ، مراحل زیر را دنبال کنید:

    به بخش تنظیمات بروید.

    وارد بخش Cellular شوید.

    گزینه‌ی Cellular Data Options / یا Voice & Data را انتخاب کنید.

    در این صفحه، گزینه‌ی 5G on یا 5G Auto را می‌توانید انتخاب کنید. (ترجیحا انتخاب 5G Auto مناسب‌تر است، به دلیل اینکه 5g در همه جا در دسترس نیست، بصورت اتوماتیک گوشی شما را به شبکه LTE و 5G شیفت می‌کند.)

(برای آگاهی از تفاوت اینترنت 4G و 5G به این صفحه مراجعه کنید.)

فعالسازی اینترنت 5G روی گوشی شیائومی

برای آموزش فعالسازی 5G در گوشی های شیائومی مراحل زیر را دنبال کنید:

    به بخش تنظیمات بروید.

    در منوی باز شده، روی گزینه SIM cards & mobile networks ضربه بزنید.

    در صفحه جدید، بر روی سیم کارت مورد نظر خود ضربه بزنید.

    در صفحه SIM Card Setting، بر روی Preferred network type ضربه بزنید.

    حالا از بین گزینه‌های نمایش شده، در صورتیکه گوشی شما از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند، آن را انتخاب کنید.

همانطور که گفتیم، استفاده از اینترنت 5G، به دو عامل مهم بستگی دارد اول اینکه پشتیبانی گوشی و دیگری منطقه تحت پوشش است. تبدیل گوشی 4G به 5G امکان‌پذیر نیست و بابت این موضوع، وقت و هزینه‌ی خودتان را هدر ندهید!

درباره اینکه چگونه اینترنت 5G ایرانسل را فعال کنیم یا فعال سازی 5G همراه اول، اگر شرایط مهیا باشد، بصورت اتوماتیک انجام می‌شود و یا با تنظیمات ساده ذکر شده در بالا، به راحتی می‌توانید از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوید. خرید اینترنت 5G نیز با امکان دسترسی همگانی، شبیه به خرید اینترنت 4G و 3G است.

کدخبر: 867265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟