راهنمای حل مشکل عدم دریافت کد تلگرام/ 3 روش دریافت کد فعالسازی

به گزارش رکنا، یکی از روش های بسیار موثر درجهت افزایش ضریب امنیت اکانت تلگرام فعال کردن قابلیت تایید دومرحله ای آن است که به انگلیسی (Two Step Verification) گفته می شود. این قابلیت موجب می‌شود که شخص دیگری نتواند به هر دلیلی بدون اطلاع شما وارد اکانت تلگرام تان شود. پس از نصب برنامه تلگرام برای اجرای برنامه و استفاده از آن لازم است کد تایید تلگرام را که مختص آی پی هر کاربر است وارد کنید. این کار از راه وارد کردن شماره موبایل و دریافت یک پیام یا پیامک حاوی کد فعالسازی 5 رقمی ازسوی سرورهای تلگرام انجام می شود. درواقع ارسال کد فعالسازی پیام رسان تلگرام اطمینان تلگرام از حقیقی بودن کاربر و همچنین افزایش امنیت حساب کاربری در تلگرام است؛ در این صورت کسی جز صاحب خط نمی تواند به حساب یا Account ایجاد شده دسترسی داشته باشد.

کاربرد کد تلگرام

با پیشرفت تکنولوژی و ساخته شدن برنامه های نرم افزاری کاربردی مانند تلگرام امکان سوءاستفاده افراد سودجو یا هکرها هم به مراتب افزایش می یابد اما نگران نباشید! خبر خوش این است که با استفاده از کد تلگرام می توان تا حد زیادی از اکانت شخصی خود در تلگرام محافظت کرد. کد تلگرام یک راه عالی برای جلوگیری از هک شدن و سوءاستفاده از اکانت شماست. گاهی اوقات کاربران در دریافت کد تلگرام با مشکل مواجه می شوند که برای حل این مشکل بزرگ چند راهکار وجود دارد. در ادامه این موضوع را بررسی کرده ایم.

چه زمانی کد تلگرام ارسال می شود؟

 برای فعالسازی تلگرام به یک کد 5 رقمی نیاز است که از طریق آن می‌توانید وارد این پیام رسان پرمخاطب شوید. البته کد تأیید هم وجود دارد که همان رمز عبور یک‌بار مصرف است که به منظور تأیید مالکیت هنگام ثبت اکانت جدید، هنگامی‌که از دستگاه دیگری وارد حساب خود می‌شوید و یا هنگام تغییر شماره تلفنی که مشخصات شما با آن مرتبط است و یا وقتی از حساب خود خارج شدید و می‌خواهید دوباره به‌حساب تان وارد شوید به شماره‌ شما ارسال می‌شود.

تلگرام

چرا کد تلگرام نمی آید؟

گاهی اوقات در دریافت کد تلگرام به مشکل می خورید که چون برای تان ارسال نمی شود به تبع نمی توانید وارد فضای تلگرام شوید. شاید شما بخواهید برای نخستین بار یک حساب کاربری جدید در تلگرام ایجاد کنید، به این منظور شماره تلفن تان را برای تایید وارد می‌کنید اما پس‌ از طی زمان مشخص‌شده، هیچ کد تاییدی برای تان ارسال نمی‌شود یا ممکن است این مشکل در موقعیت دیگری رخ بدهد، برای نمونه می‌خواهید ازطریق یک دستگاه دیگر وارد حساب خودتان شوید؛ شماره تلفن خود را که وارد می‌کنید تلگرام هیچ کدی را برای شما ارسال نمی‌کند که بتوانید از طریق آن وارد حساب کاربری خود شوید! این مشکل پیش آمده یک خطاست و ما آن را به عنوان «Telegram Not Sending Code Error» می شناسیم.

دلایل اصلی دریافت نکردن کد تلگرام به شرح زیر است.

حذف و نصب بیش از حد تلگرام

 یکی از مهم ترین دلایلی که موجب می شود دائما در تلگرام خطای ورود به تلگرام برای تان ارسال شود و درنتیجه کد فعالساز برای شما ارسال نشود این است که بیش از حد این نرم افزار را حذف و دوباره نصب کرده اید؛ این کار موجب می شود تلگرام شما را یک ربات در نظر بگیرد بنابراین از ورود مجدد شما به تلگرام جلوگیری می کند. به این دلیل مهم از انجام این کار به طور جدی خودداری کنید.

درخواست مکرر برای دریافت کد تلگرام

گاهی ممکن است به دلیل ارسال پیام بیش از حد اکانت تلگرام بلاک شده باشد و درنتیجه کد تلگرام را دریافت نکنید اما خبر خوش این است که اگر به هر دلیل ازقبیل کندی اینترنت و هر دلیل دیگری برای دریافت کد تلگرام سعی زیاد کرده باشید به طور موقت محدود می شوید اما جای نگرانی نیست چون پس از 24 ساعت این مسدودی رفع خواهد شد.

مشکل در سیگنال تلفن

ارسال کدهای مربوط به ثبت نام تلگرام از طریق پیام کوتاه است درنتیجه اگر اینترنت منطقه سکونت شما ضعیف باشد ممکن است در انجام این کار به مشکل بخورید. برای بررسی این موضوع که مشکل از اینترنت شماست یا نه می توانید به منطقه دیگری بروید.

شماره تلفن نامعتبر

برای حل مشکل دریافت کد تلگرام باید مطمئن شوید شماره تلفن همراه خود را به درستی وارد کرده اید. بررسی مجدد هیچ ضرری نخواهد داشت. همچنین برخی از کاربران برای ثبت نام در تلگرام از شماره های فیک یا موقت استفاده می کنند که ما این کار را توصیه نمی کنیم. در صورت استفاده از اینگونه شماره ها ممکن است تلگرام کد تایید را برای شما ارسال نکند یا آن را به شماره اشتباه ارسال کند.

مسدود شدن آی پی تلگرام

گاهی اوقات به هر دلیل اکانت شما شاید محدود و حتی تلگرام تان مسدود شده باشد. یکی از دلایل آن نصب و حذف بیش از حد نرم افزار تلگرام است. این احتمال هم وجود دارد که شما ازطرف کاربران بلاک شده باشید. دریافت نکردن کد فعالسازی تلگرام گاهی به دلیل مسدود شدن دیوایس یا آی پی دستگاهی است که قصد دارید با آن  وارد تلگرام شوید. برای حل این مشکل کافی است برای مدتی با گوشی یکی از اطرافیان به تلگرام وارد شوید، زمانی که لاگین اولیه انجام شد کد فعالسازی در خود تلگرام برای شما ارسال خواهد شد، حالا می توانید روی گوشی تان دوباره تست کنید، وارد شوید و کد فعالسازی را از گوشی دوست تان وارد کنید نکته مهم این است که پس از ورود به اکانت تلگرام با گوشی خودتان حتما از اکانت تان که بر گوشی دوست یا آشنا باز کرده اید خارج شوید.

استفاده از برنامه های غیررسمی تلگرام

سعی کنید وارد هر برنامه ای در تلگرام نشوید. چراکه در دریافت نکردن کد تلگرام شما موثر است.

راهنمای حل مشکل عدم دریافت کد تلگرام

اگر به مشکل عدم دریافت کد تلگرام برخورد کردید، سعی کنید با یک گوشی دیگر وارد اکانت تلگرام خود شوید و بعد در گوشی خودتان تلگرام را فعال کنید. استفاده از نرم افزار های تغییر آی پی هم یک روش دیگر برای حل مشکل عدم دریافت کد تلگرام است.

3 روش دریافت کد فعالسازی تلگرام

دریافت کد تلگرام اهمیت زیادی دارد تا بتوانید از این نرم افزار استفاده کنید؛ روش های متعددی برای دریافت کد تلگرام وجود دارد که در ادامه به 3 روش پرکاربرد پرداخته ایم.

دریافت کد از طریق ایمیل

شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن کد تایید تلگرام را از طریق ایمیل دریافت کنید. به این روش، رمز تأیید دومرحله‌ای هم می گویند  که در تأمین امنیت اکانت شما نقش بسزایی دارد و باید تمام کاربران از آن استفاده کنند. ابتدا باید برنامه تلگرام را باز کنید و با لمس گزینه سه‌نقطه که در بالای تصویر است منوی اصلی برنامه تلگرام را باز کنید. تعدادی گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که شما باید روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید. پس از ورود به بخش تنظیمات تلگرام باید گزینه privacy and security را انتخاب کنید.

گام اول در دریافت کد تلگرام

سپس به بخش امنیت برنامه تلگرام بروید. تعدادی گزینه وجود دارد که از بین آنها روی Tow Step Verification کلیک کنید. در این قسمت باید با کلیک بر گزینه Set Additional Password رمز موردنظر را وارد کنید. بهتر است برای واردکردن این رمز هم از اعداد و هم از حروف برای ساخت آن استفاده شود.

گام دوم دریافت کد تلگرام

پس از اینکه گزینه تیک را زدید یک کادر به شما نمایش داده می‌شود. لازم است بار دیگر رمزی را که انتخاب کردید وارد کنید. در این مرحله باید رمز Hint موردنظرتان را بنویسید؛ یعنی از کلمه یا عدد استفاده کنید. رمز باید چیزی باشد که آن را فراموش نکنید. حالا باید ایمیل خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که واردکردن ایمیل باعث می‌شود در صورت فراموش‌کردن رمز به‌راحتی از طریق ایمیل رمز را بازیابی کنید. درپایان باید به آدرس ایمیلی که در مرحله قبل ثبت کردید مراجعه کرده و آن را باز کنید. یک لینک برای شما ارسال شده که باید روی آن بزنید؛ اکنون تأیید دومرحله‌ای برای تلگرام شما فعال است. شما با استفاده از این کد می‌توانید به تلگرام تان وارد شوید و همچنین از اکانت خود در برابر هک شدن محافظت کنید. اگر به هر دلیلی رمز را فراموش کردید می‌توانید به‌راحتی برای گرفتن کد تلگرام از طریق ایمیل اقدام کنید. تلگرام کد بازیابی شده را به ایمیل تان می‌فرستد.

دریافت کد از طریق تماس

تلگرام در جدیدترین نسخه خود این قابلیت را اضافه کرده است که هنگام ورود به اکانت تلگرام به جای دریافت کد از طریق پیامک می‌توانید کد ورود را ازطریق تماس صوتی با روشی جدید دریافت کنید. کافی است پس از نصب تلگرام اصلی بررسی کنید که دسترسی‌های لازم را به برنامه داده باشید. به تنظیمات گوشی بروید و از لیست برنامه‌ها تلگرام را انتخاب کنید. حالا بخشی مانند Permissions (دسترسی‌ها) را می بینید که باید همه را روشن کنید، همچنین سیم کارت درون همان گوشی باشد که می‌خواهید روی آن تلگرام را نصب کنید. وقتی از دسترسی‌ها و سیم کارت مطمئن شدید حالا تلگرام را باز کنید و شماره تان را بزنید. با دو حالت مواجه می شوید؛ 1) اگر صفحه زیر برا شما آمد یعنی شما نباید کاری کنید، با شما تماس می گیرد که به هیچ وجه جواب ندهید. پس از 8 تا 15 ثانیه خود به خود وارد حساب شما می شود.

کد تماس

اگر با این صفحه مواجه شدید باید برای تان کد بیاید. در غیر این صورت در بخش پایین به شما می گوید پس از 3 دقیقه می‌توانید درخواست تماس کنید. در بعضی مواقع هم به 3 دقیقه نیازی نیست و با شما همان لحظه تماس می گیرد که این بار باید جواب بدهید! اگر گفت کد را به دستگاه دیگر فرستادیم کافی است دکمه “ارسال کد به صورت پیامک” را بزنید تا به شما زنگ بزند، اگر زنگ نزد صبر کنید و از صفحه خارج نشوید چون به احتمال 99 درصد با شما تماس می گیرد.

کد از طریق تماس

پس از جواب دادن بلافاصله بگذارید روی بلندگو تا کد را واضح بشنوید. ممکن است کد به زبان انگلیسی خوانده شود. کد دو بار خوانده می شود پس اگر بار نخست را از دست دادید صبر کنید تا دوباره برای تان قرائت شود.

دریافت کد از طریق تلگرام وب

برای ورود به تلگرام نیاز است کدی که تلگرام برای شما می فرستد را وارد نرم افزار تلگرام کنید. این کد می تواند هم به پیام رسان تلگرام شما ارسال شود و هم به شکل پیامک به شماره سیم کارت همراه مرتبط با حساب تلگرام تان ارسال شود اما به طور پیش فرض این ارسال به حساب تلگرام شما فرستاده می شود که برای نمونه اگر همین الان با گوشی خود وارد حساب تلگرام شده باشید و خواسته باشید از تلگرام تحت وب هم استفاده کنید کد ورود به تلگرام روی گوشی شما ارسال خواهد شد اما اگر به تلگرام روی گوشی تان دسترسی نداشته باشید، چه؟ در این حالت باید به تلگرام بفهمانید که این کد را برای شما پیامک (SMS) کند. برای این منظور در زمان ورود به تلگرام کافی است کد کشور و شماره تلفن تان را طبق معمول وارد کنید و وارد مرحله بعد شوید. پس از آن کد باید به حساب تلگرام شما ارسال شود اما شما می خواهید به صورت پیامک برای تان ارسال شود؛ در این حالت باید روی دستور Send code with SMS یا گزینه ای مانند آن کلیک کنید تا تلگرام برای تان کد را به صورت پیامک ارسال کند.

جمع بندی

در این مطلب مشاهده کردیم که برای ورود دوباره به تلگرام حذف شده یا از دستگاهی متفاوت به کد تایید ارسالی ازسوی تلگرام نیاز داریم. همچنین دانستیم دلیل این کار برای ایجاد امنیت بیشتر کاربران تلگرام است. روش های مختلف دریافت کد تلگرام و مشکلات و راه حل های مربوط را هم بررسی کردیم. به امید اینکه این مطلب برای شما مفید بوده باشد و مشکل تان را در دریافت کد تلگرام و استفاده از این برنامه پرکاربرد حل کرده باشد.

کدخبر: 862758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟