زیباترین ماشین دست ساز در کشورمان را ببینید + فیلم
حجم ویدیو: 18.16M | مدت زمان ویدیو: 00:02:29

به گزارش رکنا، ماشین هایی توسط آقای عسگری نیا ساخته شده است که با ساده ترین ابزار و اراده بالا طراحی شده است. وقتی نظر مردم را درباره هشتمین ماشین دست ساز او پرسیدند همه نظرات مثبت و جالب بود؛ یکی گفت با چکش و پک و وسایل جزئی این وسیله را ساخته است نه با وسایل پیشرفته. دیگری گفت مرا یاد فیلم های 40،50 سال پیش انداخت.

یک نفر اعلام کرد که خیلی دلم می خواهد سوارش شوم و با آن یک دور در میدان بزنم. جالب است که برخی افراد فکر کردند این خودرو آلمانی است و برخی گمان کردند انگلیسی است اما این ماشین صد درصد دست ساز هنر آقای عسگری نیا از اهالی فردوس واقع در خراسان جنوبی است. او گفت: به جز نقاشی این ماشین همه بخش ها کار دست خودم است. وی اعلام کرد که 1530 ساعت کار روی این ماشین که هشتمین ماشین دست ساز او است انجام داده است. استیل و قوس ها کار دست خودش است. این ماشین را 10 روز در ذهنش تصور و شروع کرد به ساخت آن.

اثبات خواستن توانستن است توسط آقای عسگری نیا

علاوه بر بدنه شاسی ماشین را هم خودش می سازد. آقای عسگری نیا با ساخت 8 ماشین دست ساز علاوه بر اثبات استعدادش ثابت کرد که خواستن توانستن است. برنامه های قبلی اش را که از شبکه های تلویزیون پخش کردند از تلویزیون روسیه هم پخش شد و پیشنهادهای کاری بسیاری داشت.

خودروهای کویری و جاده ای دست ساز در راه است

یکی از مبتکران جوان اهل فردوس هم در حال ساخت خودروی کویری و جاده ای است. این جوان ها ثابت کرده اند که هم ظرفیت بالفعل و هم ظرفیت بالقوه در ساخت ماشین های دست ساز دارند.

حمایت از این کسب و کار علاوه بر جذب گردشگر و ایجاد انگیزه در جوان ها و دانشجوها می تواند فردوس را به عنوان قطب ماشین های دست ساز در شرق ایران معرفی کند.

کدخبر: 779473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟