نحوه ثبت نام فیبر نوری چگونه است؟

اینترنت فیبر نوری نوعی از اتصال به پهنای باند اینترنت است که تجربه سرعتی از 50 تا 100 مگابیت بر ثانیه را با حداکثر کیفیت برای شما رقم می‌زند. این فناوری دارای 2 ویژگی منحصر به فرد است:

به گزارش رکنا، در این فناوری، تبادل داده‌ها به صورت لیزری انجام می‌شود، از این رو هیچ‌گونه نویز و یا اختلالی در تبادل داده در این بستر وجود ندارد.

در استفاده از فناوری‌های قدیمی‌تر (مانند کابل مسی) فاصله کاربر از مرکز مخابراتی یک عامل مهم در تجربه سرعت است ولی در این تکنولوژی ، فاصله از مرکز تاثیری در تجربه سرعت کاربران ندارد.

گفتنی‌ است فناوری فیبر نوری سال‌هاست در کشورهای توسعه‌یافته جایگزین خطوط مسی قدیمی‌تر شده‌اند. شرکت شاتل نیز به منظور تجربه بهتر کاربران از سرعت و کیفیت اینترنت، اقدام به گسترش زیرساخت موردنیاز برای ارایه این سرویس کرده است. در این نوع از سرویس، ارتباط مرکز مخابراتی تا محل سکونت کاربر بر بستر فیبر نوری برقرار شده و اینترنت پرسرعت بر روی این بستر با سرعت 50 تا 100 مگابیت بر ثانیه ارایه می‌شود.

طرفداران اینترنت فیبر نوری روز به روز در حال افزایش هستند اما اطلاع رسانی در مورد این مبحث بسیار ضعیف می‌باشد. همانطور که می‌دانید تمام مناطق در داخل کشور توسط اینترنت فیبر نوری پشتیبانی نمی‌شوند. به همین دلیل برخی از افراد نمی‌دانند منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند توسط اینترنت فیبر نوری پشتیبانی می‌شود یا خیر. توجه داشته باشید که ما در این محتوا قصد داریم نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل را مورد بررسی قرار دهیم. در این صورت شما می توانید به راحتی اطلاعات کاملی نسبت به استعلام فیبر نوری خط تلفن، هزینه نصب فیبر نوری مخابرات در شهر تهران، مناطق تحت پوشش فیبر نوری مخابرات و بسیاری از موارد دیگر به دست بیاورید.

استعلام فیبر نوری خط تلفن چگونه است؟

چند روش برای استعلام فیبر نوری خط تلفن وجود دارد که ما در این بخش قصد داریم به یکی از آن‌ها اشاره کنیم. توجه داشته باشید که راحت‌ترین روش برای استعلام فیبر نوری وارد شدن به پرتال مخابرات است. در مرحله بعد باید وارد بخش اینترنت فیبر نوری شوید و شماره خط تلفن و آدرس محل سکونت را وارد کنید. در این صورت به راحت ترین شکل ممکن می‌توانید استعلام فیبر نوری خط تلفن مکان مورد نظر خود را بگیرید.

نحوه درخواست فیبر نوری برای منزل به روشی دیگر

اگر به دنبال این هستید تا درخواست فیبر نوری برای منزل به روشی دیگری انجام دهید بهتر است بدانید تنها راه برای شما تماس گرفتن با شماره 2020 است. توجه داشته باشید که شما بعد از تماس با این شماره و ارتباط با اپراتور به راحت‌ترین شکل ممکن می‌توانید از وضعیت پشتیبانی اینترنت فیبر نوری در منطقه خود مطلع شوید. در صورتی که منطقه شما تحت پوشش اینترنت فیبر نوری باشد می‌توانید درخواست خود را برای دریافت اینترنت فیبر نوری ثبت کنید.

هزینه نصب فیبر نوری مخابرات در شهر تهران چقدر است؟

در این قسمت از مقاله نحوه درخواست فیبر نوری قصد داریم اطلاعاتی را در مورد هزینه نصب فیبر نوری مخابرات در شهر تهران در اختیار شما قرار دهیم. در گام اول بهتر است ذکر کنیم که تا چند ماه اخیر شما مبلغ ۳۰۰ هزار تومان را به عنوان هزینه کابل کشی به شرکت مخابرات پرداخت می‌کردید. اما بعد از گذر زمان مدیران مخابرات به این نتیجه رسیدند که برای راه اندازی اینترنت فیبر نوری نباید از شهروندان هزینه را دریافت کنند. در حال حاضر شرکت مخابرات بدون هیچ هزینه ای تا ساختمان شما کابل کشی فیبر نوری را انجام می‌دهد و شما تنها برای کابل کشی از ساختمان تا منزل خود باید هزینه پرداخت کنید.

مناطق تحت پوشش فیبر نوری مخابرات شامل چه مواردی است؟

برای استعلام در مورد مناطق تحت پوشش فیبر نوری مخابرات بهتر است ذکر کنیم که در حال حاضر هیچ نوع اپلیکیشن، نرم افزار، وب‌سایتی وجود ندارد که مناطق تحت پوشش فیبر نوری را به صورت دقیق اعلام کند. در نتیجه شما اگر قصد دارید از مناطق تحت پوشش فیبر نوری مطلع شوید، بهترین گزینه برای استعلام مناطق تحت پوشش تماس با شماره ۲۰۲۰ می‌باشد.

در صورت تحت پوشش نبودن منطقه برای نصب فیبر نوری، کاربر چه باید کند؟

در این صورت فرد می‌تواند به مخابرات محل خود مراجعه کند و درخواست فیبر نوری برای محل زندگی، محل کار و غیره را ثبت نماید. توجه داشته باشید که احتمال دارد انجام این کار زمان بر باشد. این زمان به فاصله شما تا نزدیک‌ترین منطقه‌ای که تحت پوشش فیبر نوری قرار دارد وابسته است.

هزینه نصب و راه اندازی فیبر نوری برای منازلی که در منطقه تحت پوشش هستند چقدر طول می کشد؟

بعد از استعلام از شرکت مخابرات و مطالعه نظرات افرادی که اینترنت فیبر نوری را دریافت کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌ایم افرادی که منطقه آن‌ها تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار دارد، شرکت مخابرات طی 48 الی 72 ساعت کابل کشی را انجام داده و اینترنت را وصل می‌کند.

چرا درخواست دهندگان نصب و راه اندازی فیبر نوری در تهران رو به افزایش است؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم در این بخش از مقاله نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل به این سوال پاسخ دهیم. در گام اول بهتر است بدانید که سرعت اینترنت فیبر نوری به بسیار بالا می‌باشد. در واقع اینترنت فیبر نوری سرعت دانلود تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این مسئله باعث شده است تا افراد به سمت اینترنت فیبر نوری سوق پیدا کنند. از سوی دیگر هزینه سرویس‌های اینترنت فیبر نوری نسبت به اینترنت ADSL و VDSL کمتر است و این خود یکی از بزرگترین دلایل افزایش درخواست دهندگان نصب و راه اندازی فیبر نوری در تهران است.

بهترین مودم برای فیبر نوری کدام است؟

در این قسمت از مقاله نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل قصد داریم دو نمونه از بهترین مودم‌های فیبر نوری را به شما معرفی کنیم و هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم. در این صورت شما می‌توانید در هنگام خرید، یک انتخاب درست و هوشمندانه را تجربه کنید.

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HG8245H:

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HG8245H

اولین مودمی که قصد داریم به شما معرفی کنیم مودم فیبر نوری هوآوی مدل HG8245H یکی از بهترین محصولات شرکت هواوی است. این مودم دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی می‌باشد. برای مثال بهتر است بدانید که این مودم دارای دو آنتن با قدرت 5dBi می‌باشد. سرعت انتقال داده‌ها در این مودم ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است. از سوی دیگر این مودم یک مودم دو پورت است زیرا دارای دو پورت تلفن می‌باشد. همچنین این مودم دارای 4 عدد پورت شبکه از نوع گیگابیت می‌باشد که سرعت بالایی در انتقال داده از طریق کابل شبکه برای کاربر فراهم می‌کند.

مودم فیبرنوری فایبرهوم AN5506-04:

مودم فیبرنوری فایبرهوم AN5506-04

دومین مودمی که به عنوان بهترین مودم فیبر نوری از آن نام می‌بریم، مودم فیبرنوری فایبرهوم AN5506-04 است که دارای طراحی زیبا، آنتن قدرتمند ( قدرت آنتن 5dBi)، سرعت دانلود و آپلود بالا، دارای 4 عدد پورت LAN و 2 عدد پورت تلفن می‌باشد. در کنار تمام ویژگی‌های ذکر شده بهتر است ذکر کنیم که این مودم از قیمت مناسبی برخوردار است.

نتیجه گیری:

در این مقاله شما با نحوه درخواست فیبر نوری برای منازل به طور کامل آشنا شده‌اید و در حال حاضر می‌دانید که چگونه استعلام فیبر نوری خط تلفن را بگیرید و به چه صورت برای دریافت فیبر نوری اقدام کنید. لازم به ذکر است بدانید در این مقاله دو نمونه از بهترین مودم‌های فیبر نوری به شما معرفی شده است که می‌تواند شما را در امر خرید مودم فیبر نوری یاری کند. در انتها امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

کدخبر: 773666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟