بهترین بیسیم واکی تاکی

بیسیم واکی تاکی یکی از انواع پرکاربرد بیسیم است. بیسیم واکی تاکی در 2 نوع مجاز و غیرمجاز موجود است. بیسیم واکی تاکی غیرمجاز از طریق قاچاق وارد کشور می شود. در این مطلب بهترین بیسیم واکی تاکی را معرفی می کنیم.

به گزارش رکنا، انواع گوناگونی از بیسیم با برند و مدل های مختلف وجود دارد، اما بسیاری از این دستگاه های بیسیم برای کاربرد مورد نظر شما، دارای کیفیت و مشخصات فنی و فیزیکی مطلوبی نبوده و همچنین استانداردهای لازم را ندارند. بنابراین قصد داریم در این مقاله به خرید بهترین بیسیم واکی تاکی مجاز بپردازیم و همچنین شما را در مقایسه ، انتخاب و خرید بهترین دستگاه بیسیم واکی تاکی مجاز یاری دهیم.

مجاز بودن بیسیم واکی تاکی :

دستگاه های بیسیم واکی تاکی به صورت کلی دارای دو نوع مجاز و غیرمجاز می باشند. مهمترین شرط بیسیم واکی تاکی مجاز، دارا بودن مجوز تایید نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و همچنین بیسیم های واکی تاکی مجاز از کیفیت ساخت و امکانات بالایی برخوردار بوده و دارای استانداردهای بین المللی می باشند. بیسیم واکی تاکی مجاز به دلیل داشتن مجوز و ورود قانونی به کشور، تهیه و استفاده از آن در کلیه اماکن عمومی مجاز بوده و تمام افراد عادی و اصناف مختلف بدون هیچ گونه محدودیتی، در کلیه اماکن عمومی قادر به استفاده از آن می باشند.

برخلاف بیسیم واکی تاکی مجاز نوع دیگری از بیسیم ها در بازار موجود می باشند که از نوع غیرمجاز می باشند. این نوع واکی تاکی ها به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می‌شوند که افراد سودجو و کلاهبردار از ناآگاهی افراد سوء استفاده کرده و این واکی تاکی ها را در بازار به فروش می رسانند. چنانچه فرد استفاده کننده از این نوع بی سیم ها توسط مامورین یا ضابطین قضایی رویت شوند، دستگاه بیسیم آنها ضبط می شود و همچنین مشمول پرداخت جزای نقدی و همچنین به تحمل حبس فرد استفاده کننده از این نوع بی سیم ها می انجامد. بنابراین توصیه میگردد از خرید و استفاده از بیسیم های غیرمجاز که فاقد مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (تنها مرجع صادر کننده مجوز بیسیم در ایران) می باشند، اکیدا خودداری نموده تا از به وجود آمدن تبعات و برخورد قانونی برای خود جلوگیری کنید.

    به زبان ساده : استفاده از تجهیزات رادیویی بی سیم فاقد مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ممنوع است.

خرید بیسیم واکی تاکی از فروشگاه های معتبر :

می توان گفت اولین و مهم ترین نکته ای که باید در خرید بیسیم واکی تاکی مجاز به آن توجه داشت، معتبر بودن شرکتی است که از آن قصد خرید دستگاه واکی تاکی را دارید. Ott بزرگ‌ترین عرضه کننده انواع بیسیم و واکی تاکی مجاز در ایران است که دارای مجوز ورود، خرید و فروش بیسیم و تجهیزات رادیویی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده که انواع برندها و مدل‌های بیسیم واکی تاکی مجاز، را نیز با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش ارائه می دهد. همچنین شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بیسیم که دارای نماد اعتماد الکترونیک بوده به آدرس ott اقدام به خرید آنلاین انواع بیسیم واکی تاکی مجاز نمایید و خرید آسان و مطمئنی را توسط پرداخت امن توسط درگاه بانک ملت تجربه کنید.

میزان برد بیسیم واکی تاکی :

از اصلی ترین و مهمترین نکاتی که قبل از خرید بیسیم واکی تاکی مجاز باید به آن توجه داشت توان و برد بیسیم واکی تاکی است. البته باید به این نکته دقت نمود که برد بیسیم با شرایط محیطی مانند پستی و بلندی ها، موانع شهری، میزان نویز یا تداخل امواج و ... که بصورت کلی شرایط محیطی گفته میشود، رابطه مستقیمی دارد. به زبان ساده، برد بیسیم واکی تاکی بستگی به شرایط محیطی دارد.

بیسیم های واکی تاکی حرفه ای بر اساس برند و مدلی که دارند از توان خروجی متفاوتی برخوردار هستند. وات واحد سنجش توان دستگاه می باشد و هر چه میزان توان خروجی واکی تاکی بیشتر باشد، فرکانس با قدرت بالاتری ارسال می گردد و باعث می شود بیسیم دارای برد بالاتری نیز باشد.

لازم به ذکر است تمامی بیسیمهای واکی تاکی مجاز با هر برند و مدلی دارای توان خروجی یکسان 0.5 وات یا همان 500 میلی وات میباشند و بسته به کیفیت قطعات استفاده شده و طراحی، تقریبا دارای برد یکسان میباشند و برد مفید تمامی بیسیم های واکی تاکی مجاز با شرایط محیطی رابطه مستقیم دارد و تقریبا یکسان میباشند.

برد بیسیم در خارج از شهر و فضای باز که هیچگونه پستی و بلندی وجود ندارد، ایده آل بوده و کارایی دستگاه و برد آن به حداکثر خود خواهد رسید. از عواملی که در کاهش برد بیسیم واکی تاکی موثر است موانع و ایجاد تداخل امواج رادیویی با دیگر دستگاه ها می باشد. بیسیم های واکی تاکی مجاز دارای برد مفید ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ متر طول و برد اسمی 2 الی 3 کیلومتر بوده که برد قابل قبولی می باشد.

کیفیت در ساخت دستگاه واکی تاکی :

از دیگر نکاتی که باید قبل از خرید بیسیم واکی تاکی به آن توجه داشت کیفیت در ساخت دستگاه بیسیم واکی تاکی و قطعات الکترونیکی آن می باشد. جنس پلاستیک بدنه دستگاه بیسیم واکی تاکی باید از نوع با کیفیت بوده که در هنگام داغ شدن دستگاه و وارد شدن ضربه‌ به آن دچار دفرمگی و تغییر شکل نگردد. دستگاه های بیسیم واکی تاکی مجاز دارای استاندارد IP هستند که وجود این تکنولوژی در بیسیم باعث می‌شود که دستگاه در مقابل گرد و غبار، ضربه و رطوبت دارای مقاومت بالاتری باشد.

کیفیت صدای دستگاه واکی تاکی :

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب بیسیم واکی تاکی، کیفیت صدای فرستندگی و گیرندگی بی سیم است که باید وضوح بالایی داشته باشد. انواع بیسیم مجاز دارای کیفیت صدای مطلوبی بوده که میتوان بلندی صدای آن را توسط دستگاه بیسیم واکی تاکی گیرنده تنظیم نمود. البته بلندی صدا به کیفیت میکروفون در دستگاه بیسیم فرستنده و کیفیت بلندگوی بکار رفته در دستگاه بیسیم گیرنده، مربوط میباشد.

نگهداری شارژ باطری بیسیم واکی تاکی ( ظرفیت باطری ) :

یکی از مهمترین قسمتهای دستگاه بی سیم باتری است. به این دلیل که قدرت و توان دستگاه فرستنده و گیرنده بیسیم توسط باتری آن تامین می شود و هر چه کیفیت ساخت آن بهتر باشد، میزان نگهداری شارژ باتری بی سیم نیز بیشتر می شود. بیسیم های واکی تاکی مجاز دارای نسل جدید باتری از نوع لیتیوم یونی (Li-ion) بوده که نسبت به باتری های قدیمی نیکل کادمیوم (Ni-Cd) دارای وزن کمتر و کارایی بهتری می باشند. مراقبت از باتری بی سیم واکی تاکی یکی از مهمترین کارهایی است که هنگام نگهداری بی سیم واکی تاکی باید انجام دهید.

دارا بودن ظاهر شیک و زیبا :

یکی از موارد و معیارهایی که هنگام انتخاب و خرید بهترین بیسیم واکی تاکی مجاز باید به آن توجه کرد این می باشد که دستگاه بیسیم باید دارای ظاهر زیبا و طراحی ارگونومیک و استاندارد برای قرارگیری و کاربرد مناسب در دست باشد و عضلات دست در هنگام نگه داشتن طولانی مدت دستگاه بیسیم، دچار خستگی نشوند. وزن دستگاه یکی دیگر از موارد بسیار موثر در این امر است.

وجود گارانتی معتبر و اطمینان از خدمات پس از فروش معتبر :

از دیگر موارد مهم در انتخاب و خرید بیسیم واکی تاکی، گارانتی دستگاه بی سیم و اطمینان از ارائه خدمات پس از فروش (تعمیر) توسط شرکت ارائه دهنده دستگاه بیسیم واکی تاکی می باشد. چنانچه دستگاه های بی سیمی که فاقد گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش می باشند را تهیه نمایید، در هنگام بروز خرابی در دستگاه و تعمیر آن و همچنین نیاز به تهیه لوازم جانبی از جمله باتری، با مشکل مواجه خواهید شد و چاره ای جز به دور انداختن دستگاه بیسیم خود و جایگزینی آن با یک دستگاه بیسیم واکی تاکی مجاز دیگر نیز نخواهید داشت.

کدخبر: 743079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟