ماشین کشتار کروناویروس را مشاهده کنید + فیلم
حجم ویدیو: 7.76M | مدت زمان ویدیو: 00:01:06

به گزارش رکنا ، شرکت الکترونیکی"داینامیکس"(Dynamics) اخیرا دستگاهی که به گفته آنها کشنده ویروس کرونا است را رونمایی کرد. این شرکت مدعی است دستگاه مذکور قادر است میکروب‌ها را مکیده و آنها را با نور فرا بنفش با شدت بالا از بین ببرد.

این فناوری که "نانوویو"(Nanowave) نام دارد قادر است ۹۹ درصد از ویروس یک مکان را در کمتر از دو هزارم ثانیه از بین ببرد. این دستگاه مجهز به چهار موتور است که هوا را به درون محفظه درونی می‌کشد و هوا در آنجا با نور فرابنفش برخورد می‌کند، سپس دستگاه هوای بدون ویروس کرونا را تا ۱۰ فوت (۳ متر) دورتر آزاد می‌کند.

ماشین ضدکرونا

این شرکت همچنین اولین لامپ با اشعه فرابنفش نوع سی( UV-C) کاملاً انعطاف پذیر در جهان را طراحی کرده است که در دستگاه تعبیه شده است تا اشعه ماورا بنفش با شدت بسیار بالا ویروس درون هوا را از بین ببرد. نانوویو با قیمت ۳ هزار و ۴۵۰ دلار در ایالات متحده در دسترس است.

محققان این شرکت با کمک محققان دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس و دانشگاه ایالتی کلرادو آزمایشات آزمایشگاهی این سیستم را انجام دادند. در این آزمایشات سیستم مذکور در ۹۹.۹۹۹۰۷ درصد موارد موفق به غیرفعال کردن ویروس‌ها شد.

"الیاس توو"(Elias Towe) استاد علوم و مهندسی مواد دانشگاه کارنگی ملون گفت: شرکت داینامیکس یکی از اولین ابزارهای مناسب برای غیرفعال کردن ویروس کووید-۱۹ را ایجاد کرده است. عملکرد دستگاه، همانطور که در آزمایشگاه‌های بزرگ ایالات متحده اندازه گیری شده، چشمگیر است.

الکترونیک ماشین

"جف مولن"(Jeff Mullen) بنیانگذار و مدیرعامل داینامیکس گفت: هنگامی که ما با آغاز شیوع این ویروس در جهان شروع به توسعه چنین دستگاه‌هایی کردیم که در آن اشعه فرابنفش ویروس‌های سطوح را از بین می‌برد مردم اصلا باور نمی‌کردند که اشعه فرابنفش نوع سی می‌تواند ویروس کووید-۱۹ را ا غیرفعال کند بنابراین ما مجبور شدیم آزمایش‌های زیادی را با کمک محققان آزمایشگاه‌های برتر ایالات متحده انجام دهیم تا بهترین روش‌های عملیاتی را برای غیرفعال کردن ویروس پیدا کنیم. این دستگاه ممکن است برای برخی از مناطق پذیرایی، فضاهای اداری، فضاهای خرده فروشی، حمام، آسانسور، اتاق جلسات و حتی وسایل نقلیه بسیار مفید باشد.

شرکت داینامیکس با کمک دستگاه خود بیش از ۸۰ آزمایش برای از بین بردن ویروس کرونا در مایعات، روی سطوح و در هوا انجام داده است. در ماه مه این شرکت به آنچه به گفته آنها "اولین غیرفعال سازی مستند ویروس با اشعه فرابنفش نوع سی " نامیده می‌شود، دست یافت.

این شرکت از آن زمان گواهینامه کمیسیون ارتباطات فدرال(FCC) ، آزمایشگاه‌های آزمایش ادیسون(ETL) و نشان مورد قبول اروپا(CE) را دریافت کرده است. این شرکت گفت با این گواهینامه‌ها، این دستگاه معیارهای برق و ایمنی لازم برای استفاده در بسیاری از کشورها را دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟