ردیابی تنبل ترین حیوان جهان با پهپادهای هوشمند

استفاده از پهپادها برای شناسایی و ردیابی انواع حیوانات پدیده تازه ای نیست، اما این کار در مورد برخی حیوانات خاص مانند کوالا با مشکلاتی مواجه است که برای آن هم راه حلی خاص پیدا شده است.

به گزارش  نیواطلس، کوالا تنبل ترین حیوان جهان است و به ندرت از تنه درختان جدا می شود. همین مساله موجب شده که بررسی وضعیت زندگی آن برای دانشمندان کار ساده ای نباشد. مخفی شدن دائمی کوالاها در زیر انبوهی از شاخ و برگ درختان شناسایی آنها از طریق پهپادها را هم بسیار دشوار می کند.

از همین رو محققان استرالیایی دانشگاه کوئینزلند با طراحی پهپادهای پیشرفته مجهز به دوربین های مادون قرمز و هوش مصنوعی توانسته اند برای سرشماری کوالاهای مخفی در بین شاخه های درخت های اوکالیپتوس اقدام کنند.

این پهپادها دارای بازوهای بلند و پره هایی قدرتمند برای پرواز طولانی بر فراز درخت ها و تشخیص کوالاها در جنگل ها هستند. با توجه به اینکه به اکثر این کوالاها برچسب های مکان یابی جی پی اس نصب شده، می توان از این طریق رفتارهای آنها را هم زیر نظر گرفت.

بعد از هر بار پرواز پهپادها از الگوریتمی هوشمند برای تحلیل تصاویر ویدئویی و عکس های گرفته شده از کوالاها استفاده می شود تا تعداد و موقعیت و رفتارهای آنها مورد تحلیل قرار بگیرد. دقت این سیستم بسیار بالاست و مطالعات زیست شناسان و جانورشناسان بر روی این حیوانات منحصر به فرد را تسهیل می کند.

تا به حال دقیق ترین رو های مورد استفاده برای ردگیری و شناسایی کوالاها ۷۰ درصد دقت داشته اند که استفاده از پهپادها و الگوریتم هوشمند این رقم را به ۸۶ درصد افزایش داده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 461775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟