آموزش استفاده از گوگل ترنسلیت و امکانات آن + فیلم آموزشی
حجم ویدیو: 4.51M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49

در این مطلب نحوه استفاده از گوگل ترنسلیت (Google Translate) را روی هر برنامه در سیستم عامل اندروید به شما آموزش می دهیم. گوگل اخیرا به منظور ایجاد تجربه کاربری بهتر و روان تر برای کاربران، قابلیت هایی را در بسیاری از برنامه ها ایجاد کرده که می تواند برای کاربران بسیار مفیدباشد.

یکی از برنامه هایی که این کمپانی در سال گذشته میلادی به آن توجه خاصی داشته، اپلیکیشن مترجم گوگل یا همان گوگل ترنسلیت است. این برنامه می تواند بیش از 103 زبان مختلف دنیا را از جمله زبان های آفریقایی، آلبانی، عربی و زولویی را ترجمه کند. همچنین کاربران می توانند ترجمه 59 زبان زنده دنیا را بدون اتصال به اینترنت در اختیار داشته باشند. همچنین قابلیت استفاده آفلاین از گوگل ترنسلیت برای 59 زبان زنده دنیا در اختیار کاربران قرار دارد.

آموزش گوگل ترنسلیت

این برنامه همچنین از دوربین قرار گرفته روی گوشی های هوشمند برای ترجمه متن در 38 زبان زنده دنیا پشتیانی و استفاده می کند. برای انجام این کار کافی است دوربین گوشی خودتان را روی کلماتی که می خواهید ترجمه کنید، قرار دهید. در لحظه ، کلمات برای شما ترجمه می شوند. با این حال، می توانید به روش دیگری هم عمل کنید، اگر یک عکس با کیفیت بالا از متن تهیه کنید، برنامه گوگل ترنسلیت آنرا برای شما ترجمه می کند. لازم به ذکر است که شما می توانید این کار را برای 37 زبان زنده دنیا انجام دهید. مترجم گوگل هم چنین مجهز به امکان ویژه دیگری هم هست، به جای استفاده از صفحه کلید، می توانید با استفاده از ادای کلمات به صورت گفتاری می توانید ترجمه را در اختیار داشته باشید. این ویژگی برای ترجمه گفتار هم در 32 زبان پشتیبانی می شود. گوگل ترنسلیت مجهز به امکان دیگری هست که می تواند برخی عبارات مورد نیاز شما را ذخیره کند و برای ترجمه های بعدی در اختیارتان قرار دهد.

آموزش استفاده از گوگل ترنسلیت در سفر

گوگل ترنسلیت چگونه کار می کند؟

رایانه ها از فرایندی به نام «ترجمه ماشین» استفاده می کنند که بر اساس الگوهای موجود می توانند متن ها را ترجمه نمایند. کامپیوتر با تجزیه و تحلیل میلیون ها سند مختلف که قبلا توسط مترجمان انسانی ترجمه شده است، ترجمه متون را به انجام می رسانند. این متون ترجمه شده از کتاب ها، سازمان ها مانند سازمان ملل و وب سایت های مختلف سراسر جهان تهیه شده است. علاوه بر این، متن هایی هم به صورت الگویی برای ترجمه در اختیار رایانه قرار می گیرد که الگویی برای آن باشد. رایانه با توجه به الگوهایی که در اختیار دارد به ترجمه متن می پردازد. هنگامی که کامپیوتر الگویی را پیدا می کند، می تواند از این الگو برای ترجمه متون مشابه در آینده استفاده کند. هنگامی که این فرایند را چند بار تکرار می کند، با میلیاردها الگو روبرو خواهد شد.

آموزش ترجمه با گوگل ترنسلیت در سیستم عامل اندروید

برای ترجمه کلمات و یا متون مختلف در با کمک اپلیکیشن گوگل ترنسلیت در سیستم عامل اندروید باید مراحل ذیل را طی کنید:

  1. برنامه گوگل ترنسلیت (Google Translator) را باز کنید.
  2. بیش از دو روش برای ترجمه متن وجود دارد.
  3. روش اول: بر روی آیکون دوربین ضربه بزنید و متن را جلوی دوربین بگیرید. ترجمه متن را در زمان واقعی روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد.
  4. روش دوم: روی آیکون میکروفون ضربه بزنید و کلمه یا عبارت مورد نظرتان را بگویید تا ترجمه کند.
  5. روش سوم: روی آیکون squiggle ضربه بزنید و کلمه یا عبارتی را که میخواهید ترجمه کنید، بکشید.

آموزش ترجمه با گوگل ترنسلیت در هر برنامه ای

برای ترجمه کلمات و یا متون مختلف با کمک اپلیکیشن گوگل ترنسلیت در هر برنامه یا اپلیکیشن دیگری در سیستم عامل اندروید باید مراحل ذیل را طی کنید:

  1. برنامه گوگل ترنسلیت را باز کنید.
  2. بر روی سه خط افقی در سمت چپ بالای صفحه نمایش ضربه بزنید.
  3. به تنظیمات بروید. روی ترجمه یا Translate ضربه بزنید. کادر یا باکس مربوطه را انتخاب کنید تا برای ترجمه فعال شود.
  4. اکنون می توانید هر برنامه دیگری را باز کنید. روی بعضی از متن ها ضربه بزنید و نگه دارید تا آن را های لایت کنید.
  5. اکنون روی آیکون گوگل ترنسلیت که روی صفحه نمایش دیده می شود، ضربه بزنید تا متن های لایت شده را ترجمه کند.

امروزه مترجم های بسیار زیادی نظیر گوگل ترنسلیت ، مترجم بینگ و حتی نمونه های بومی نظیر مترجم فرازین در حال فعالیت هستند.

با توجه به اهمیت بالای آشنایی با زبان های جهانی هر فردی حتما نیاز به انتخاب یک مترجم کامل و عالی دارد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 452558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟