هدست واقعیت مجازی طراحی شده برای کاربران نابینا با بهره‌گیری از الگوریتم‌های رایانه‌ای، اشیای مختلف دنیای پیرامون را شناسایی کرده و با روش صوتی (ترجمه انگلیسی) به اطلاع کاربر می‌رساند. این سیستم هوشمند که با همکاری کمپانی مایکروسافت طراحی شده است، علاوه بر شناسایی اشیا، قادر به شناسایی فضای میان کاربر و جسم بوده و مسافت و سطوح بلند و کوتاه را نیز به کاربر نشان می‌دهد.

این سیستم با ردیابی هوشمندانه، اشیای نزدیک را با صدای بلند و اشیای دور را با صدای آرام به گوش کاربر می‌رساند. کاربران نابینا با کمک این فناوری از این پس قادر به کشف دنیای اطراف خود شده و بسیاری از مشکلات آنها در سطح جامعه حل و فصل خواهد شد. این سیستم هوشمند در حال حاضر در مراحل اولیه طراحی بوده و در آینده‌ای نه چندان دور به الگوریتم‌های پیشرفته دید رایانه بهره تجهیز خواهد شد.

مارکوس میستر یکی از پژوهشگران ارشد این طرح فناورانه می‌گوید: تصور کنید در دنیایی قدم می‌زنید که تمام اشیا با شما صحبت می‌کنند. دنیایی که تمام اشیای آن به محض نزدیک شدن فعال شده و با شما صحبت می‌کنند. این دنیا بسیار جذاب برای تمام کاربران نابینایی است که از نعمت دیدن بی‌بهره‌اند.

محققان این پروژه اعلام کردند بزودی سیستم هوشمند CARA به منظور شناسایی فضاهای ناآشنا برای افراد نابینا در بانک‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، موزه‌ها و دیگر مکان‌های عمومی راه‌اندازی خواهد شد. محققان پیش‌بینی کردند با توسعه این سیستم هوشمند از این پس کاربران حضوری فعال‌تر در مکان‌های عمومی داشته و بسیاری از مشکلات آنها در شناسایی دنیای واقعی رفع خواهد شد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟