روبات «پارکورکار» به میدان آمد

با انتشار این ویدئو نه تنها بیش از یک و نیم میلیون کاربر آن را بازدید کرده‌اند، بلکه نظرات متفاوتی نیز درباره اش نوشته‌اند. برخی از کاربران با دیدن این ویدئو نوشته‌اند:«آخرالزمان نزدیک است.»

این روبات جدید اطلس Atlas نام دارد و دارای دوپا و شبیه به انسان ولی بدون سر است. این روبات دارای یک ترفند جدید است و این ترفند چیزی نیست جز «پارکور». به عبارتی روبات اطلس می‌تواند حتی با استفاده از یک پا بپرد. می‌تواند حرکات ژیمناستیکی را به دقت بالا انجام دهد. او قادر است بدود و از روی اشیا نیز بپرد. آخرین تیزر 29 ثانیه‌ای شرکت سازنده این روبات نشان می‌دهد که حرکات این روبات مانند حرکات انسانی است که ورزش Sport پارکور انجام می‌دهد. این روبات در حفظ تعادل خود بسیار دقیق عمل می‌کند به‌طوری که حتی اگر او را هل بدهند و موانعی برایش ایجاد کنند یا در زمین ناهموار قرار بگیرد می‌تواند کنترل خود را حفظ کند. این روبات که قادر است اشیا را تا وزن 10 کیلوگرم بخوبی اداره و جابه‌جا کند، 74 کیلوگرم وزن و بیش از یک متر قد دارد.

گفتنی است این شرکت، فناوری جنبش انسان و حیوانات را از شرکت آلفابت ژاپن خریداری کرده است.

لازم به ذکر است در سال های اخیر روبات‌های چهارپای زیادی مانند Wildcat، Spot، BigDog و... ساخته شده است که می‌توانند در را باز و بسته کرده یا بارهای سنگینی را حمل کرده و تا کیلومترها راه بروند که جدیدترین آن نیز انیمال (ANYmal) بود. روبات انیمال که به تازگی از سوی یک شرکت سوئیسی رونمایی شد، رقیب Spot mini محسوب می‌شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

آنا عبادی

کدخبر: 426906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟