فروش ابزار شناسایی صورت کاربران آمازون را نگران کرد

طرفداران حفظ حریم خصوصی در آمریکا از آمازون خواسته اند ابزار شناسایی صورت خود را به سازمان های دولتی نفروشد زیرا با کمک آن می توانند سیستمی بسازند که به طور خودکار افراد را شناسایی کند.

به گزارش  آسوشیتد پرس، تصمیم شرکت آمازون برای فروش ابزار قدرتمند شناسایی صورت خود به پلیس Police کارشناسان حریم خصوصی افراد را نگران کرده است. آنها معتقدند دسترسی عظیم این شرکت سبب می شود نیروهای پلیسی که مجهز به دوربین هستند بتوانند افراد را بدون توجه به اینکه در جنایتی شرکت داشته اند یا خیر، به طور واقعی دنبال کنند.

آمازون در سال ۲۰۱۶ این فناوری را به نام Rekognition رونمایی کرد و در پاییز گذشته نیز قابلیت هایی را به آن افزود که شناسایی افراد در تصاویر و رصدفعالیت های آنان به طور همزمان را ممکن می کرد. این درحالی است که هنوز مشخصی نیست از عرضه این فناوری تاکنون چند سازمان پلیس این ابزار را خریده اند.

در همین راستا اتحادیه The American Civil Liberties Union و سازمان های دیگر طرفدار حریم خصوصی از آمازون خواستند تا از فروش Rekognition به سازمان های دولتی خودداری کند. آنان معتقدند سازمان های دولتی با کمک این فناوری می توانند به راحتی سیستمی بسازند که به طور خودکار افراد را شناسایی و ردیابی می کند. این روند عواقب وخیمی برای اقلیت هایی خواهد داشت که در این کشور زندگی می کنند.

شرکت آمازون نیز در بیانیه ای ایمیلی تاکید دارد همه مشتریانش ملزوم هستند از قانون Law اطاعت کنند و دربرابر استفاده از این محصول مسئولیت دارند.

طبق این بیانیه برخی سازمان ها از برنامه برای یافتن افراد دزدیده شده و برخی از شهربازی ها برای رصد کودکان گمشده استفاده کردند.

 

کدخبر: 382986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟