بلندگوی هوشمند گوگل اسیستنت گوی سبقت از رقبا را ربود

در حالی که رقابت میان بسیاری از شرکت های فناوری برای تولید دستیارهای صوتی هوشمند در جریان است، سوال مهمی که باید به آن پاسخ داده شود این است که محصول کدام شرکت از بقیه هوشمندتر است.

به گزارش دیجیتال ترندز، بررسی های موسسه بازاریابی دیجیتال استون تمپل برای دومین سال متوالی نشان می دهد که دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت از بقیه رقبای خود بهتر است.

استون تمپل برای شناسایی برترین دستیار دیجیتال و برآورد میزان هوشمندی آنها به ۵۰۰۰ سوال توسط متخصصان خود پاسخ می دهد و بر اساس پاسخ های ارائه شده به این سوالات گوگل اسیستنت در صدر قرار گرفته است.

همین سوالات در مورد الکسای آمازون، سیری اپل و کورتانای مایکروسافت هم مطرح شده است و گوگل با فاصله نه چندان زیادی بر رقبای خود غلبه کرده است.

یکی از عواملی که موجب برتری گوگل اسیستنت شده دقت خدمات آن از طریق اپلیکیشن تلفن همراه بوده است. در این زمینه کورتانا در رتبه دوم و الکسا در رتبه سوم قرار گرفته است و سیری متعلق به اپل بدترین عملکرد را داشته است.

عامل دیگری که گوگل اسیستنت را از رقبا جلو انداخته، هوش مصنوعی قدرتمند این ابزار است. الکسای آمازون اگر چه طی این مدت پیشرفت خوبی داشته و دقت پاسخگویی صوتی آن از ۱۹.۸ درصد به ۵۳ درصد افزایش یافته، اما کماکان رتبه سوم را در اختیار دارد. کورتانای مایکروسافت با ارتقای دقت از ۸۶ به ۹۲.۱ درصد در رتبه دوم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟