بازنشستگی خلبان ها با این هواپیمای مدرن

شرکت هواپیماسازی بوئینگ به تازگی اعلام کرده است، اولین سری از هواپیما‌های بدون خلبان خود را در سال آینده میلادی به پرواز درمی آورد.هدف شرکت‌های هواپیما سازی و خطوط مسافربری از این کار از بین بردن حرفه خلبانی و کاهش خطا‌های انسانی است که در برخی مواقع منجر به سقوط Fall هواپیما و کشته شدن مسافران می‌شود، اما چالش هواپیما‌های جدید ترس و بی اعتمادی مردم به سوار شدن به این وسایل است.

اکنون نیز در بیشتر زمان سفر کنترل به دست خلبان اتوماتیک است که این سبب کاهش محسوس خطای انسانی خلبان‌ها در سال‌های اخیر شده است.بی اعتمادی مسافران به فناوری جدید در زمان‌های اورژانسی و بحرانی حین سفر است که می‌تواند منجر به تصمیمات غیر منطقی خلبان روباتیک و در نتیجه سقوط و مرگ مسافران شود.

شغل خلبانی حرفه سخت و نیازمند کسب مهارت‌های فراوان است و در نتیجه بازنشسته شدن خلبان‌ها در سال‌های آینده جهان به تعداد بسیار زیادی خلبان حرفه‌ای نیاز خواهد داشت که به منظور رفع این مشکل شرکت‌های هواپیمایی به فکر حذف این شغل و استفاده از هوش مصنوعی در قالب روبات خلبان افتاده اند.

کارشناسان صنعت هوا نوردی در دفاع از حذف شغل خلبانی اعلام می‌کنند که اکنون در پرواز‌هایی با طول زمان متوسط خلبان تنها سه الی 6 دقیقه هدایت هواپیما را بر عهده دارد و سپس با سوئیچ بر روی هدایت خودکار عملاً روبات هواپیما را هدایت می‌کند.

متخصصان اذعان دارند برای موفقیت این طرح باید هک نشدن سیستم و نیز روش برخورد با اورژانس پزشکی و مواردی همچون هواپیما ربایی در نظر گرفته شود و این طرح نیازمند تحقیق و پژوهش فراوان تا مرحله اجرایی شدن است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟