برخورد با تخلفات ساکن در دستور کار پلیس راهور

سرهنگ "جهانشاه بهرام آبادی" گفت: برخورد با تخلفات ساکن و تخلفاتی  که باعث کندی حرکت در معابر شهر تهران می شوند در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته و همکاران بنده در صورت مشاهده این تخلفات اعمال قانون انجام می دهند .

به گزارش رکنا، وی ادامه داد : پارک وسایل نقلیه می بایست در منتهی الیه سمت راست راهها  و خیابان ها و محل های مجاز صورت پذیرد و اگر راننده ای در واقع خودروی خود را در محل های غیر مجاز پارک نماید مانند محل هایی که با تابلو ممنوع بودن پارک وسیله نقلیه مشخص شده و یا در آیین نامه راهنمایی و رانندگی به آن اشاره شده ، باعث ایجاد ترافیک و برهم خوردن نظم عبور مرور در آن محدوده می گردد که توسط همکاران بنده مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت .

سرهنگ بهرام آبادی گفت : توقفاتی که در سطح شهر مانند مناطق  مرکزی و شمالی روی می دهد مانند توقفات دوبله و توقفات ساکن توقفات مورب  و زیر تابلویی باعث ایجاد ترافیک و کندی عبور  و مرور می شوند و باعث انسداد راه و ترافیک می گردند .

وی افزود : با توجه به اینکه اینگونه توقفات انضباط عبور  و مرور  را تحت تاثیر خود قرار می دهد اگر خودوریی با تخلف خود باعث ایجاد ترافیک گردد قطعا باعث می گردد که بار ترافیکی به موقع جذب نگردد و تسهیل عبور  و مرور و آمد و شد خودروها به تعویق می افتد و روانی ترافیک صورت نپذیرفته و گره ترافیک افزایش می یابد .

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران ادامه داد  :برخی خودروها در محل توقف ویژه معلولین و جانبازان و پارک می کنند که باید بدانند این محل های تعیین شده صرفا  جهت پارک خودروهای معلولین و جانبازان بوده  و دیگر خودورها حق استفاده از این محل ها را ندارند و جز توقفات غیر مجاز محسوب شده و توسط پلیس اعمال  قانون خواهند شد و به پارکینگ منتقل می گردند و همچنین توقف در ایستگاههای اتوبوس  و تاکسی نیز مصداق همین موضوع می باشد .

سرهنگ بهرام آبادی از رانندگان خواست به هیچ عنوان با توقفات غیر مجاز خود و ایستادن های دوبله و ناگهانی در سطح معابر جدا خودداری نموده و هیچ گاه  در حاشیه بزرگراهها توقف نداشته باشند و  در صورت خرابی خودرو آنرا به منتهی الیه سمت راست هدایت کرده و در صورت غیر قابل حرکت بودن حتما از وسایل و مثلث اعلام خطر جهت اطلاع دیگر شهروندان استفاده کنید.

کدخبر: 738249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟