انهدام باند فروش سیم کارت های جعلی شماره رند در پایتخت

سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور" در توضیح خبر گفت: چندی قبل کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران در جریان کلاهبرداری میلیاردی با فروش سیم کارت های شماره رند همراه اول قرار گرفتند و با دستور مقام قضایی تیمی از کارآگاهان برای تحقیق وارد عمل شدند.

به گزارش رکنا، وی  افزود: کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی پی بردند افرادی ناشناس از سال 97 فعالیت خود را آغاز کرده و تعداد 77 سیم کارت به ارزش 30 میلیارد تومان که شماره های رند بوده را با وکالت نامه های جعلی به فروش رسانده اند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران  ادامه داد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که متهمان با همدستی افراد دیگری و به صورت سازمان یافته و با طرح و برنامه دقیقی دست به این اقدام مجرمانه زده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و با جمع بندی اطلاعات از شرکت همراه اول به سراغ مالباختگان رفته و با تحقیقات میدانی و علمی موفق به شناسایی  رییس این باند حرفه ای که فرشاد نام دارد شدند و در ادامه 3 تن دیگر از اعضای این باند که دسترسی به اطلاعات افراد را داشتند از سوی کارآگاهان شناسایی شدند و مشخص شد همه این نقل و انتقالات با مدارک جعلی توسط یکی از متهمان سابقه دار به نام بیژن صورت گرفته است.

تقی پور ادامه داد: کارآگاهان در ادامه پی جوی ها پی بردند که سیم کارت ها در یکی از دفاتر پیشخوان دولت که زن و مرد جوانی در آن مشغول به کار بودند صورت گرفته است که با هماهنگی مقام قضایی همه اعضای این باند در عملیات های گسترده و دستگیر شدند.

وی در پایان گفت: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند و اعتراف صریح به جرم خود متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار گرفتند.

کدخبر: 720425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟