ورود به شهرستان پردیس ممنوع شد/انسداد شهربومهن، رودخانه جاجرود و بوستان‌ها

به گزارش رکنا، عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در حاشیه بازدید از واحد تولیدی ماسک در بومهن در خصوص اقدامات فرمانداری در جلوگیری از شیوع کرونا و آخرین مصوبات ستاد پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: چندی پیش طرح فاصله گذاری اجتماعی که از طریق وزارت کشور ابلاغ شد و در عمده پیشنهادات و دستورالمعل‌های ابلاغی، شهرستان پردیس پیشگام بوده و بسیاری از اقدامات را قبل از ابلاغ انجام و همچنان نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه همکاری تمام دستگاه‌ها، اصناف و مردم در شهرستان پردیس بسیار خوب و قابل قبول بوده و همدلی بسیار مثال زدنی در منطقه به وجود آمده است.

فرماندار پردیس افزود: امروز تصمیم گرفتیم برای روزهای آینده که مردم هرساله برای سیزده بدر از خانه خارج می‌شدند تمهیدات احتیاطی را اجرا کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اطراق شهروندانی که قصد خروج از منازل را دارند تمام تفرجگاه‌های شهری، روستایی و غیره ازجمله حاشیه رودخانه جاجرود بسته شد و این مسدود بودن با بنرهای متعدد در سطح مناطق اطلاع رسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: در اقدام بعدی ورودی شهرستان پردیس از سوی دماوند مسدود و مسافرینی که قصد عبور از شهرستان پردیس را دارندتا به سمت تهران بروند به سمت کمربندی بومهن هدایت می‌شوند.

فرماندار پردیس یادآور شد: این اقدام احتیاطی برای این انجام شد که اگر درصد پایینی از مسافران بازگشتی از شمال کشور منتقل کننده ویروسی باشند، از داخل شهرستان عبور و یا توقف نکنند و این اقدام برای صیانت از شهروندان شهرستان انجام شد.

رضایی عنوان کرد: همه مردم در این زمان حساس ورود کرده و اتحاد، نودوستی، خیرخواهی و همدلی مثال زدنی در سطح کشور به چشم می‌خورد.

وی ابراز داشت: در شهرستان پردیس نیز تمام مردم، خیریه‌ها، انجمن‌ها، واحدهای صنفی، بسیج، سپاه و مساجد وارد عرصه خدمت به سلامت مردم شدند.

فرماندار پردیس تصریح کرد: مهدیه بومهن، مسجد الغدیر پردیس، و یک واحد صنفی در بومهن اقدام به تولید رایگان ماسک کردند و با فراخوانی از خانواده‌ها درخواست کردند تا با چرخ خیاطی خود برای تولید ماسک حضور پیدا کنند و تولیدات را به صورت رایگان در مناطق محروم شهرستان توزیع می‌کنند که ارزشمند و قابل تقدیر است.

رضایی در خصوص عدم وجود ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش در داروخانه‌ها، بیان کرد: داروخانه‌ها از طریق کانال‌های توزیع این مواد بهداشتی را دریافت می‌کردند و شاید این توزیع برای تمام مردم کافی نیست اما دستگاه‌های مختلف این کمبود را جبران می‌کنند و نسبت به تهیه و توزیع این اقلام و رفع نیاز همگانی اقدام کرده و داروخانه‌ها طبق روال قبل کار می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا شهرستان پردیس به تهران و بلعکس بسته می‌شود، پاسخ داد: در حال حاضر طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور اجرا می‌شود اما در استان تهران به واسطه ویژگی‌های خاص به ویژه نزدیکی شهرها و تردد کارمندان فعلا محدودیت بین شهرستانی اجرا نمی‌شود.

فرماندار پردیس اظهار داشت: برای بستن پارک‌ها و بوستان‌های برون شهری و روستایی از دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداران خواستیم این محدودیت‌ها را با همکاری نیروی انتظامی اجرا کنند.

رضایی درخصوص اینکه در شهرهای شهرستان پردیس بسیاری از مردم همچنان در خیابان‌ها حضور داشته و این ویروس را جدی نمی‌گیرند، تأکید کرد: حدود یک ماه و نیم است که تمام توصیه‌های پزشکان و مسؤولانی که در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا فعال هستند از طریق رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود و اینکه هنوز در شهرستان برخی مردم این ویروس را جدی نگرفتند در شهرهای بزرگ هم وجود دارد اما خوشبختانه در سطح ملی حدود ۶۰ درصد مردم این توصیه ها را جدی گرفتند.

وی اضافه کرد: اولین توصیه جدی گرفته نشده مسافرت بود و علی‌رغم توصیه‌ها برخی به سفر رفته و سرزدن به شهرستان زادگاه خود را سفر نمی‌دانند و این مشکلی است که از نظر فرهنگی در کشور وجود دارد.

فرماندار پردیس تصریح کرد: اما زمانی که زمان به پیش رفت و خطرات این بیماری بیشتر حس شد مردم نیز توجه بیشتری کرده و این خطرات را جدی گرفتند.

رضایی ادامه داد: شهرستان پردیس در مقابله با شیوع کرونا پیشگام بوده و بسیاری از مردم با رعایت توصیه‌ها، اقدامات پیشگیرانه را انجام دادند و زمانی که این بیماری جدی‌تر شد، فرمانداری با انتشار نکات و هشدارهای پیشگیرانه و حمایت از واحدهای تولید کننده موارد مورد نیاز بهداشتی ورود کرد.

وی در پایان بیان کرد: اما آن دسته از مردمی که این توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند باید بدانند که آن‌ها مسؤول عوارض و تبعات سوء و غیرقابلجبران این بیماری خطرناک خواهد بود و بهتر است برای حفظ سلامت خود و هموطنان خود بیشتر دقت کرده و جز موارد بسیار ضروری از منازل خود خارج نشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 554882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟